نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2956
-
الف
+

نمایشگاه سه روزه صنایع دستی زنان افغانستان در کابل افتتاح شد

نمایشگاه سه روزه صنایع دستی زنان افغانستان چهارشنبه ۲۳ سرطان(تیر) در کابل افتتاح شد.

به گزارش آی فیلم 2، نمایشگاه سه روزه صنایع دستی زنان افغانستان روز گذشته ۲۳ سرطان(تیر) 1400 در «مرکز فرهنگی پل سرخ» کابل با هدف حمایت از صلح و زنان افغانستان افتتاح شد.

این نمایشگاه روز گذشته برای سه روز گشایش یافته و زنان هنرمند که در بخش های مختلف صنایع دستی فعال می باشند از ولایات زیادی اشتراک نموده و هنر دست خود را برای عموم عرضه داشتند. همچنین این نمایشگاه با استقبال خوبی از سوی شهروندان کابل رو به رو شده است.

لباس‌های دست‌ساز، زیورآلات، ظروف محلی و محصولاتی چون عسل از جمله محصولاتی است که در این نمایشگاه عرضه شده است.

«فرحناز صفا»، مسئول کتابخانه مرکز فرهنگی پل‌سرخ و یکی از برگزارکنندگان این نمایشگاه هدف از برگزاری این نمایشگاه را حمایت از صلح و زنان دانست و به گفته وی همه تلاش ها در این جهت است تا با برگزاری این نمایشگاه از صنایع دستی زنان، حمایت و اقتصاد آنان را تقویت ببخشند.

آقای «شاهد فرهوش» یکی دیگر از برگزار کنندگان این نمایشگاه به شبکه آی فیلم 2 گفت : در این روز های سخت که موضوع کرونا تاثیر زیادی بر روی اقتصاد زنان فعال در عرصه صنایع دستی گذاشته است این اقدام می تواند کمکی هرچند کوچک به این هنرمندان باشد و نیز بهانه ای است برای حمایت از صلحی پایدار که برای تمام اقشار جامعه مفید است، باشد.

وی ادامه داد: با توجه به بحران اقتصادی به وجود آمده از موضوع کرونا و این که اولین بخش آسیب پذیر از این مقوله هنر و صنایع دستی بوده، دایر کردن این گونه نمایشگاه به باور شرکت کنندگان آن می تواند کاری موثر در حمایت از عرضه صنایع دستی باشد.

خانم «طیبه مشعل» یکی از اشتراک کنندگان این نمایشگاه نیز به این موضوع اشاره کردند که اگر مردم از هنرمندانی که در این نمایشگاه ها شرکت می کنند حمایت لازم را مبذول دارند رشد و گسترش هنر های صنایع دستی را در سطح جامعه شاهد خواهیم بود با این وجود انتظار می رود مردم در روز های آینده استقبال بیشتری داشته باشند.

گفتنی است گزارش اختصاصی شبکه آی فیلم2 از این نمایشگاه فردا جمعه 25 سرطان(تیر) ساعت 19:50 به وقت کابل و تهران و 20:20 به وقت دوشنبه تاجیکستان نشر می شود.

ع ا/ ح ح

نظر شما
ارسال نظر