نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4372
-
الف
+

«موسی موحد» از «هرات» مقام نخست رقابت نقاشی کشور بنگلادش را کسب کرد

«موسی موحد» نقاش جوان افغانستانی در رقابت جهانی نقاشی «میگافست» که در کشور «بنگلادش» برگزار شد مقام نخست را به دست آورد.

به گزارش آی فیلم 2، «موسی موحد» دانشجوی ۲۳ ساله خبرنگاری دانشگاه «هرات» توانسته است در رقابت جهانی نقاشی«میگافست» که در کشور «بنگلادش» که به صورت آنلاین برگزار شد در میان ۲۵ هزار اشتراک کننده مقام نخست را به دست بیاورد.

این هنرمند جوان در یک مصاحبه عنوان کرده است: «سوژه ای که من در این رقابت انتخاب کردم چهره یک مرد عادی از جامعه بود مثل تمام کارهای دیگرم، که حالت چهره اش نه لبخند داشت، نه شادی ونه غم...»

«موسی موحد» که تا کنون در بخش سیاه قلم بیش از سی اثر خلق کرده سوژه های اجتماعی را با سبک واقع گرایی به تصویر می کشد. این سبک سبب شده است تا آفریده های نقاشی او واقعی به نظر برسند.

«محمد توفیق رحمانی»، رییس دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه هرات، گفت: «آثار آقای موسی موحد در واقع گویای این مساله است که هنر افغانستان می تواند با استندردهای جهانی برابری کند.»

در سال های پسین با روی آوردن جوانان به هنرهای زیبا؛ نقاشی، مینیاتوری، خوش نویسی و دیگر هنرها در کشور، این هنرها رشد بی سابقه ای در افغانستان داشته است.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر