نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2601
-
الف
+

زندگی در مهاجرت از نگاه هنرمند افغانستانی

نمایشگاه نقاشی با عنوان «چهره‌های امید» از سوی یک هنرمند افغانستانی در استرالیا به مدت یک هفته برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2، نمایشگاه نقاشی با عنوان «چهره‌های امید» از سوی «جاوید مصور» یک هنرمند افغانستانی در «استرالیا» به مناسبت هفته «پناهجو» برگزار گردید.

این نقاشی ها که از چهره‌ ده پناه‌جوی کشورهای گوناگون در «استرلیا» ترسیم شده اند به مدت یک هفته در چندین محل به نماش گذاشته می شود. 

چهره های امید

چهره‌های نقاشی شده در این تابلوها، ده پناهجو هستند که نزدیک به یک دهه می‌شود در استرالیا زندگی می کنند اما قانون‌های سخت‌گیرانه این کشور سبب شداست که آنان نتوانند شهروند این کشور گردند.

قصه‌های زندگی این پناه‌جویان نمونه ای از صدها هزار جوانی است که دست‌کم در دو دهه گذشته از کشورهای شان به علت جنگ و بی‌کاری درکشورهای دیگر پناهنده شده اند. چهره‌هایی که به اندازه یک زندگی قصه برای شنیدن دارند.

قصه‌هایی که بخشی از آن‌ها به جنگ و تنگ دستی بر می گردند اما حالا هرکدام به یک امید مبدل شده اند.

«جاوید مصور» در خصوص برگزاری این نمایشگاه در یک مصاحبه عنوان کرده است: «هدف از این نمایشگاه بزرگداشت هفته پناهنده است و اسمی که برای نمایشگاه خود انتخاب کرده ام «پرتره های امید »است. من می خواهم پرتره هایی را ترسیم کنم که سوژه ها، عبارات امیدوارکننده ای دارند.»

بازدید کنندگان از این نمایشگاه اظهار کرده اند: «تصویرها کاملا زیبا و فوق العاده بودند و پیام‌هایی که پشت این تصویرها است، بیدار کننده و سبب شدند که درک کنیم که این پناهجویان از چه وضعیتی گذشته اند.»

جنگ و ناامنی و تنگ دستی در دو دهه گذشته در بخش های از جهان، جوانان و خانواده‌های زیادی را به کشورهای ثروت‌مند جهان پناهنده ساخته است.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر