نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3936
-
الف
+

مکان های دیدنی «سمرقند»: بازار سیاب(1)

در این گزارش با «بازار سیاب» یکی از جاذبه های گردشگری شهر تاریخی « سمرقند» در ازبکستان بیشتر آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، «سمرقند» ازبکستان دومین شهر بزرگ این کشور است که اکثر جمعیت آن را فارسی زبانان تشکیل می دهند.

سمرقند

«سمرقند» که در لست میراث فرهنگی جهان قرار دارد، قدمت آن به سده 14 پیش از میلاد مسیح بر می گردد. این منطقه برای کشاورزی بسیار مناسب بوده و هدف از ساخت سمرقند، ایجاد محلی برای تجمع کشاورزان بوده است. 

در این گزارش با «بازار سیاب» یکی از جاذبه های دیدنی «سمرقند» بیشتر آشنا می شوید.

بازار سیاب

بازارها در هر شهری یکی از جاذبه های دیدنی هستند که گردشگران را به سمت خود جذب می کنند. بازار مرکزی نیز از جاذبه های سمرقند است که در آن سوغاتی های ازبکی را می توانید خریداری کنید. 

بازار سیاب

بازار سیاب (Siab Bazaar) که با نام بازار مرکزی سمرقند نیز شناخته می‌شود، در قسمت تاریخی سمرقند و در نزدیکی بهترین جاذبه‌های گردشگری آن واقع شده است.

بازار سیاب

عده ای این بازار را با نام بازار سیاب (بازار ترکاری) می شناسند. در این بازار می توانید سوغاتی هایی مانند انواع خشکبار، انواع میوه ها و سبزیجات تازه فصلی، انواع نان و شیرمال، انواع ادویه، نقل و نبات و بسیاری از خوراکی های دیگر را خریداری کنید. این بازار در کنار «مسجد بی بی خانوم » قرار گرفته است.

مسجدی بی بی خاتون

این بازار صبح‌ها فضایی شلوغ و پرهیاهو دارد؛ اما مملو از جذابیت‌های ناب محلی است، از عطر مصالح(ادویه) مختلف که با یکدیگر ترکیب شده‌اند گرفته تا کوهی از خوراکی‌های مختلف مانند میوه‌های خشک‌شده، مغزها و آجیل‌های مختلف. همچنین در بازار سیاب، انواع نان‌های سنتی ازبکی با ظاهری گرد و طلایی عرضه می‌شوند. پتیر پیازی نیز از میان‌وعده و صبحانه‌های خوشمزه‌ای است که می‌توان در این بازار نمونه‌های خوب آن را پیدا کرد.

بازار سیاببازار سیاب

م ا 

 

نظر شما
ارسال نظر