نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3029
-
الف
+

«حبیب» سریال «لیسانسه ها» 37 ساله شد

به بهانه سالروز تولد «هوتن شکیبا» بازیگر سینما و تلویزیون ایران مرور کوتاهی بر کارنامه هنری این بازیگر ایرانی داشته ایم.

به گزارش آی فیلم 2، «هوتن شکیبا» زاده 24 خرداد(جوزا) 1363 در تهران، بازیگر و صدا پیشه اهل ایران است.

علاقه هوتن شکیبا به بازیگری از دوران مکتب با بازی در نمایش های مکتب آغاز شد.

شکیبا

بازی در نمایش های کودکانه در دوران ابتدایی و تشویق معلم و هم صنفی ها جرقه بازیگر شدن را در ذهن هوتن شکیبا زد و با ادامه دار شدن این نمایش ها هوتن شکیبا مسیر زندگی اش را پیدا کرد.

وی فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی از دانشگاه سوره بوده و ماستری رشته بازیگری خود را از دانشگاه هنر دریافت کرده است.

شکیبا در جشنواره یازدهم تیاتر دانشگاهی در سال ۱۳۸۷ با ایفای نقش در تیاتری به نام «ویلون‌هایتان را کوک کنید» نخستین کار جدی و حرفوی خود در تیاتر را بازی کرد و توانست جایزه بازیگر اول را کسب کند، به گفته خودش پس از آن امیدوارتر از قبل شروع به تمرین کرده و در نمایش‌های مختلف دانشگاهی شرکت کرده‌ است.

اولین تجربه بازیگری هوتن شکیبا در دنیای تصویر مربوط به بازی او در فلم کوتاهی به کارگردانی «بهروز شعیبی» بازمی گردد. همچنین وی با فلم «شب بیرون» به کارگردانی «کاوه سجاد حسینی» در سال1392 وارد عرصه بازیگری در سینما شد.

بازی در سریال «لیسانسه ها» در سال 1395 اولین تجربه بازیگری هوتن شکیبا در تلویزیون بعد از بازی در دو تله فلم و صداپیشگی در مجموعه کلاه قرمزی بود.

جالب است بدانید شکیبا صداپیشگی دو عروسک «دیبی» و «خونه بغلی» را برای سریال «کلاه قرمزی» در کارنامه هنری خود دارد.

هوتن شکیبا

وی در سی و هفتمین دوره جشنواره فلم فجر، برای بازی در فلم «شبی که ماه کامل شد»، موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد گردید.

شکیبا

این هنرمند ایرانی همچنین در فلم های «تی تی» به کارگردانی آیدا پناهنده ، «عامه پسند» به کارگردانی سهیل بیرقی، «موج اف ام ردیف 48» به کارگردانی کیارش اسدی زاده، «هلن» به کارگردانی علی اکبر ثقفی، «طبقه حساس» به کارگردانی کمال تبریزی و «حق سکوت» به کارگردانی هادی نائیجی بازی کرده است.

گفتنی است تا کنون سریال های «فوق لیسانسه ها» و «لیسانسه ها»  با هنرنمایی «هوتن شکیبا» از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

هوتن شکیبا

م ا 

نظر شما
ارسال نظر