نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1934
-
الف
+

گزارش اختصاصی آی فیلم۲ از سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر ایران (2)

ویژه برنامه «سینما آی فیلم» به مناسبت برگزاری سی و هشتمین «جشنواره جهانی فیلم فجر ایران» یکشنبه ساعت 9:40 شام از شبکه جهانی آی فیلم 2 نشر می شود.

به گزارش آی فیلم 2، بخش دوم ویژه برنامه «سینما آی فیلم» به مناسبت برگزاری سی و هشتمین «جشنواره جهانی فیلم فجر ایران» یکشنبه 16جوزا (خرداد) ساعت 21:40 به وقت تهران و کابل و 22:10 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه جهانی آی فیلم 2 نشر می شود.

سی و هشتمین «جشنواره جهانی فیلم فجر ایران» از ۵ تا ۱۲ جوزا (خرداد) ۱۴۰۰ با دبیری «محمدمهدی عسگرپور»نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در شهر تهران برگزار شدو برگزیدگان آن روز چهارشنبه 12جوزا(خرداد) 1400معرفی شدند.

بسیاری از بخش های این جشنواره با رعایت کامل پروتکل‌های صحی به صورت مجازی برگزار شد. 

جشنواره فجر، به عنوان بزرگترین جشنواره فلم ایران، هر ساله در تهران برگزار می‌شود. این رویداد عرصه‌ای مناسب برای  تبادلات فرهنگی، نمایش دستاوردهای خلاقانه سینماگران مطرح و نیز تقدیر از فلم‌های ملی و بین‌المللی است.

پیش از این قرار بود جشنواره جهانی فلم فجر در دوره سی و هشتم،  ۲۸ حمل(فروردین) تا ۵ ثور(اردیبهشت) 1399 در تهران برگزار شود اما به دلیل شیوع کرونا چندین بار تاریخ برگزاری آن تغییر کرد.

این جشنواره از زمان تاسیس تاکنون نقش مهمی در پیشرفت سینمای ایران داشته و هر ساله کارگردانان پیشکسوت و فلم‌سازان جدید آثار خود را در این جشنواره به نمایش گذاشته‌اند.

گفتنی است «سینما آی‌فیلم» یکی از برنامه های شبکه آی فیلم2 است که به سینمای ایران و رویدادهای سینمایی این کشور می‌پردازد و فلم های در حال اکران سینما و موضوعاتی چون میزان فروش هفتگی و روزانه‌ فلم ها را بررسی می‌کند. 

هدف از نشر این برنامه معرفی بهتر فلم های سینمایی برای مخاطبان است تا مردم با دست اندرکاران و انگیزه‌ سازندگان آن آشنا شوند.

شما بینندگان گرامی آی فیلم 2 می توانید با مراجعه به بخش برنامه های وب سایت ما، قسمت های پیشین سینما آی فیلم را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:

گزارش اختصاصی آی فیلم۲ از سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر ایران (۱)

م ا 

نظر شما
ارسال نظر