نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2175
-
الف
+

«پرستو گلستانی» از «عقیق» تا «دردسرهای عظیم»

در این گزارش سکانسی از سریال «همسران» را به مناسبت سالروز تولد «پرستو گلستانی» مشاهده می کنید.

به گزارش آی فیلم 2، «پرستو گلستانی» زاده 11 جوزا(خرداد) 1350 خورشیدی در مشهد، بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است.

وی که بازیگری تیاتر را از سال 1365 خورشیدی در کانون پرورش فکری کودکان شروع کرده بود، در سال 1374 خورشیدی از دانشکده هنر و معماری در رشته بازیگری و کارگردانی تیاتر فارغ‌التحصیل شد.

«پرستو گلستانی» برای نخستین بار در سال 1366 خورشیدی با سریال «درخت دوستی» به کارگردانی «سعید خاکسار»  مقابل کمره رفت و پس از حضور در سریال‌های «عقیق» و «عطر گل یاس»، در سال 1369 خورشیدی در فلم «مجنون» به کارگردانی «رسول ملاقلی‌پور»، اولین نقش آفرینی خود را در سینما تجربه کرد.

«پرستو گلستانی» در سال 1374 خورشیدی با بازی به عنوان کرکتر «زری» در سریال پربیننده «پدر سالار» بیش از پیش دیده شد و به چهره‌ای آشنا برای مخاطبان تبدیل شد.

درخشش او در تلویزیون با ایفای نقش در سریال دیگری در همان سال ادامه می‌یابد و بازی او در سریال مشهور «همسران» به کارگردانی «بیژن بیرنگ» و «مسعود رسام» جایگاه او را به‌عنوان بازیگری شناخته شده در تلویزیون ایران تثبیت می‌کند.

او در سال 76 و پس از ایفای نقش در دو سریال «رد پا» و «هفت سنگ»، در سریال «دنیای شیرین» به کارگردانی «بهروز بقایی» بازی می‌کند که یکی از به یاد ماندنی‌ترین سریال‌های گروه کودک و نوجوان است.

بانو گلستانی پس از دریافت جایزه بهترین بازیگر زن تیاتر در سال 77، در سال 78 به بازی در سریال‌های کودک و نوجوان ادامه می‌دهد و با حضور در سریال «دانی و من» به کارگردانی «علی عبدالعلی‌زاده» در ساخت سریال خاطره‌انگیز دیگری نقش‌آفرینی می‌کند.

«پرستو گلستانی» در سال‌های بعد و پس از بازی در سریال‌های «توپ گرد» و «مهمان‌پذیر طوبی»، دست به تجربه در یک سریال طنز می‌زند و در سریال «مرد هزار چهره» به کارگردانی «مهران مدیری» حضور پیدا می‌کند.

از مطرح‌ترین نقش آفرینی های «پرستو گلستانی» در دوره کم‌کاری او می‌توان به سریال‌های «به کجا چنین شتابان» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی و «مسیر انحرافی» به کارگردانی «بهرنگ توفیقی» در سال‌های 88 و 90 اشاره کرد.

پس از سال 1390 خورشیدی بانو گلستانی به مدت سه سال در هیچ پروژه تلویزیونی و سینمایی‌ حضور پیدا نمی‌کند تا این‌ که در سال‌های 93 و 94 در فصل های اول و دوم سریال «دردسرهای عظیم» ساخته «برزو نیک‌نژاد» به نقش‌آفرینی می‌پردازد.

وی در سال 1394 خورشیدی برای بار سوم با «برزو نیک‌نژاد» همکاری می‌کند و این‌بار در سریال «قرعه» او حضور پیدا می‌کند.

«پدرسالار»، «همسران»، «دردسرهای عظیم1و2»، «مرد هزارچهره»، «دانی و من»، «دنیای شیرین» و «به کجا چنین شتابان» از جمله سریال هایی است که با بازی «پرستو گلستانی» از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

دانلود سریال «پدرسالار»

دانلود سریال «همسران»

دانلود سریال «دردسرهای عظیم1»

دانلود سریال «دردسرهای عظیم2»

دانلود سریال «مرد هزار چهره»

دانلود سریال «دانی و من»

دانلود سریال «دنیای شیرین»

دانلود سریال «به کجا چنین شتابان»

ع ا

نظر شما
ارسال نظر