نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4239
-
الف
+

گپ و گفت صمیمانه آی فیلم2 با «ایرج نوذری» بازیگر سریال های «مسافری از هند» و «کلانتر»

«ایرج نوذری» در مصاحبه اختصاصی با آی فیلم2 از «مسافری از هند» و ماندگاری این سریال گفت.

به گزارش آی فیلم 2، ایرج نوذری زاده ۷ حوت(اسفند) ۱۳۴۲  در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است.

وی نخستین بار در سال 1369 و در 27 سالگی در فلم سینمایی «آخرین تلاش» به کارگردانی آقای «سیامک اعتمادی» نقش بازی کرد.

گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال «مسافری از هند» بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای ایرج نوذری محسوب می‌شود.

ایرج نوذری در سال 1381 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در سریال پربیننده آن روزهای صدا و سیمای ایران یعنی «مسافری از هند» نقش بازی کرد.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی ایرج نوذری، بازی درخشان او در سریال «مسافری از هند» بود؛ او با مهارت خود کرکتر عموی «سیتا» را بازی کرد و توانست خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند و همکاری با بازیگرانی مثل «شیلا خداداد»، «سروش گودرزی» و «شیرین بینا» و «نسرین مقانلو» بر تجارب او افزود.

ایرج نوذری علاوه‌بر سریال «مسافری از هند» در سال 1382 در 40 سالگی در سریال پولیسی «کلانتر» نیز بازی کرده است.

«لاله»، «آخرین سرقت»، «دوستی از جنس آتش»، «عاشق»، «آکواریوم»، «این ترانه عاشق نیست»، «رازها»، «باج خور»و... از جمله آثار سینمایی آقای نوذری می باشد.

خبرنگار آی فیلم2 گپ و گفتی صمیمانه با «ایرج نوذری» داشته است که در ادامه می خوانید:

آی فیلم 2: در مورد سریال مسافری از هند برای مخاطبان شبکه آی فیلم2 بگویید:

ایرج نوذری: زمانی که ساخت «مسافری از هند» را آغاز کردیم، قرار بود به هند سفر کنیم و بازیگران هندی برای این سریال انتخاب کنیم. از قبل «راوینا تاندن» را برای نقش «سیتا» انتخاب کرده بودم اما بعد از مدتی متوجه شدیم که نه به هند می توانیم سفر کنیم نه اینکه بازیگر هندی برای این کار داشته باشیم.

بعد از این ماجرا قرار شد از بازیگران ایرانی برای نقش «سیتا» استفاده کنیم و تنها بازیگر هندی این سریال «گوپال شرما» بود، بعد از اینکه پیشنهاد حضور خواهر «گوپال شرما» رد شد قصد داشتم از این پروژه کناره گیری کنم اما همکاران اصرار کردند که پروژه را ترک نکنم و خانم «شیلا خداداد» را برای این سریال پیشنهاد دادند.

در نهایت پذیرفتم و همراه با «حسن اسدی»، «فلور نظری» و «شیلا خداداد» کار را آغاز کردیم اما قبل از آغاز به همه گوشزد کردم که اگر کسی توان بودن و کار کردن را ندارد در ابتدا کناره گیری خود را اطلاع دهد، بعد از برداشت چند سکانس «شیلا خداداد» اعتراف کرد که توان این کار را ندارد و این در حالی بود که طی این گفت و گو اشک می ریخت.

در نهایت با تشویق و انگیزه به «شیلا خداداد»، «فلور نظری» و «حسن اسدی» که در بعضی سکانس ها واقعا خسته می شدند، سریال به خوبی تمام شد و کار بی نظیری از آب در آمد.

آی فیلم 2: چرا از سریال «مسافری از هند» تا این اندازه استقبال شد؟

ایرج نوذری: این سریال با ایده ای نو بود که کسی تا به حال انجام نداده بود، از موسیقی گرفته تا بازیگران همه باعث شدند که در نهایت یک سریال ماندگار شکل بگیرد.

آی فیلم 2: آیا در کارهای آینده تان دوست دارید نقش یک افغانستانی یا تاجیکستانی را ایفا کنید؟

ایرج نوذری: بسیار دوست دارم این نقش را ایفا کنم، حتی چند پلان در سر دارم که علاقه دارم در این زمینه اجرا شود، عاشق کارهای متفاوت هستم.

آی فیلم 2: به نظر شما رسانه ها چقدر می توانند در نزدیکی ملت ها با یکدیگر تاثیرگذار باشند؟

ایرج نوذری: رسانه ها می توانند نقش پر رنگی داشته باشند، به نظر من می توانیم بدون در نظر داشتن مرزهای سیاسی در کنار هم عاشقانه زندگی کنیم.

آی فیلم 2: از آخرین فعالیت های تان در قاب تلویزیون و سینما بگویید:

ایرج نوذری: در حال حاضر فلم «لاله» را در دست اکران داریم و سریال «حورا» که به تازگی نشر شد. در سریال «روزهای آبی» هم یک نقش متفاوت دارم و برنامه «کتاب خوب» که این روزها در حال نشر است.

آی فیلم 2: در پایان اگر پیامی برای مخاطبان افغانستانی و تاجیکستانی دارید بفرمایید:

ایرج نوذری: مردم عزیز افغانستان و تاجیکستان از لهجه شیرین و لطافت صحبت شما همیشه بغضم می گیرد و از شوق گریه می کنم، آرزو دارم که با دو اثر متفاوت، یک فیلم سینمایی و یا یک سریال در خدمت مردم افغانستان و تاجیکستان باشم و این آثار به یادگار از من باقی بماند.

مصاحبه کننده: نادیا پروانی

ع ا 

نظر شما
ارسال نظر