نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2745
-
الف
+

نویسنده افغانستانی رتبه اول «جایزه ادبی مشهد» را از آن خود کرد

«عالیه عطایی» نویسنده افغانستانی رتبه اول «جایزه ادبی مشهد» را از آن خود کرد.

به گزارش آی فیلم2، رتبه اول بخش مجموعه داستان «جایزه ادبی مشهد» که به صورت مجازی برگزار شد به «عالیه عطایی» برای کتاب «چشم سگ» تعلق گرفت.

«عالیه عطایی» از نویسندگان پرکار و شناخته شده افغانستانی است، کتاب «چشم سگ» از او در سال ۱۳۹۹ منتشر شد و توانایی او را در نوشتن بیشتر از قبل نشان داد.

این درحالی است که طی روز‌های گذشته نشر چشمه کتاب «کورسُرخی» را از این نویسنده منتشر کرده است، کتابی که ۹ جستار را در خود جای داده است و موضوع جنگ در آن نقش مهمی دارد.

«عالیه عطایی» نویسنده ایرانی-افغانستانی متولد ۱۳۶۰ است که در مقطع ماستری ادبیات نمایشی از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده است. داستان‌های این نویسنده، همواره دغدغه مهاجرت و بحران هویت را دارد.

او در زمینه نمایشنامه‌نویسی نیز فعالیت می‌کند و جوایزی در این بخش نیز بدست آورده است. در بخش ادبیات داستانی اولین مجموعه داستانش «مگر می‌شود قابیل هابیل را کشته باشد» در سال ۱۳۹۱ منتشر شد، سپس رمان «کافورپوش» در سال ۱۳۹۴ چاپ و عرضه شد.

رمان «کافورپوش» برگزیده شانزدهمین دوره جایزه «مهرگان ادب» و همچنین تقدیر شده در جایزه ادبی «واو» است.

بانو ««عطایی» جوایز متعددی در حوزه داستان کوتاه بدست آورده است و  داستان‌های کوتاهی به زبان‌های انگلیسی و فرانسه در مجلات معتبر خارجی منتشر از وی شده است که همچنان با محوریت مهاجرت، مرز و هویت نوشته شده‌اند.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر