نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5857
-
الف
+

با «ویشکا آسایش» بازیگر نقش «خاور» در سریال «دیوار به دیوار» آشنا شوید

در این گزارش با «ویشکا آسایش» بازیگر نقش «خاور» در سریال «دیوار به دیوار» بیشتر آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم2، «ویشکا آسایش» بازیگر نقش «خاور»(پارمیدا گلچین) در سریال در حال نشر «دیوار به دیوار» زاده  16عقرب(آبان) 1351 در تهران هنرپیشه، طراح صحنه و طراح لباس سینما، تلویزیون و تیاتر اهل ایران است.

ویشکا آسایش

وی خواهرزاده «مازیار پرتو» فلمساز ایرانی، و نواسه «شین پرتو» نویسنده و شاعر ایرانی است.

بانو آسایش دارای مدرک طراحی صحنه از کشور انگلستان است. نخستین فعالیت هنری او بازی در سریال «امام علی» به کارگردانی «داوود میرباقری» آغاز شد.

آسایش

همه اهالی دنیای هنر ویشکا آسایش را با نقش «قطام» در سریال امان علی(ع) به خوبی می شناسند.

«داوود میرباقری» ساخت سریال امام علی (ع) را از سال 70 آغاز کرد و تا 75 مصروف ساخت این سریال بود و «ویشکا آسایش» برای بازی در نقش قطام انتخاب شد.

ویشکا آسایش

این نقش که اولین تجربه بازیگری ویشکا آسایش محسوب میشود یکی از ماندگارترین نقش های او نیز است که در سن 19 سالگی اش رقم خورد و به یکی از بهترین های کارنامه هنری اش تبدیل شد.

بانو «آسایش» تجربه بازی در چند نقش تاریخی را در کارنامه هنری اش دارد و به گفته خودش به دلیل جذابیت هایی که نقش های تاریخی دارد آنها را قبول میکند چرا که کار کردن در یک محیط بازسازی شده تاریخی با لباس ها و گریم آن دوران، یادگیری اسب سواری و شمشیرزنی از جذابیت هایی بود که باعث میشود نقش را انتخاب کند.

ویشکا آسایش

بازی در فلم سینمایی «ساحره» به کارگردانی داوود میرباقری در سال 76 اولین تجربه بازیگری ویشکا آسایش در سینما است که یکی از متفاوت ترین تجربه های او نیز به شمار می رود.

آسایش

فلم سینمایی «ورود آقایان ممنوع» به کارگردانی«رامید جوان» در سال 89 یکی دیگر از تجربه های متفاوت ویشکا آسایش بود که سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر ایران را برایش به ارمغان آورد.

آسایش

بازی در نقش خانم دارابی مدیر یک مکتب خصوصی دخترانه که به شدت مخالف ورود آقایان به مدرسه اش است و گریم خاص این فلم از او چهره ماندگاری در این نقش ساخت و مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفت و به عنوان اولین بازیگر زن برای بازی در یک نقش کمیدی سیمرغ جشنواره فجر را دریافت کرد.

فلم سینمایی «نهنگ عنبر» به کارگردانی «سامان مقدم» در سال 93 یکی دیگر از نقش های ماندگار ویشکا آسایش است که توانست استعداد بازیگری این بانوی هنرمند را بار دیگر در معرض نمایش قرار بدهد.

نهنگ عنبر

تیپ دهه شصتی بازیگران نهنگ عنبر با گریم هایی خاص و نقشی جذاب به محبوبیت ویشکا آسایش افزود و «فرناز نهنگ عنبر» در کارنامه هنری او با عنوانی ماندگار ثبت شد.

ویشکا آسایش

این بانو هنرمند ایرانی تا کنون در سریال های «دراکولا»، «نهنگ آبی»، «دیوار به دیوار ۲»، «دیواربه‌دیوار»، «پرده نشین»، «مختارنامه»، «نردبام آسمان»، «معصومیت از دست رفته»، «امام علی (ع)» و فلم های «مسافر ری»، «هشت پا»، «گل یخ»، «کتاب قانون»، «برف روی کاج‌ها»، «سیزده»، «۵۰ کیلو آلبالو»، «خوب، بد، جلف»، «مارموز»، «سال دوم دانشکده من»، «ما همه با هم هستیم»، «گورکن» و «چپ راست» به ایفای نقش پرداخته است.

مسافری از ری

گفتنی است سریال«دیوار به دیوار» با هنر نمایی «ویشکا آسایش» هر شب ساعت 20:00 به وقت کابل و تهران و 20:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه جهانی آی فیلم 2 نشر می شود.

ویشکا آسایش

در پیوند با این خبر بخوانید:

گریم های به یادماندنی بازیگران سریال «امام علی (ع)»

بازیگر سریال «امام علی (ع)» در گذر زمان+عکس

م ا

 

نظر شما
ارسال نظر