نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6006
-
الف
+

اثری که موزیسین ایرانی به یاد کودکان افغانستان اجرا کرد

«بردیا صدرنوری» نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی تک آهنگ بی کلام «کودک افغان» را بر اساس ملودی ترانه «سرزمین من» اثر استاد «داود سرخوش» منتشر کرد.

به گزارش آی فیلم 2، «بردیا صدرنوری»  نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی  چند روز بعد از حمله تروریستی مکتب «سیدالشهدای» کشور افغانستان تک آهنگ بی کلام «کودک افغان» را منتشر کرد.

تک آهنگ بی کلام «کودک افغان» بر اساس ملودی ترانه «سرزمین من» اثر استاد «داود سرخوش» با نوازندگی پیانو «بردیا صدرنوری» در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

این اثر به کودکان مظلوم کشور افغانستان به ویژه شهدای تروریستی مکتب «سیدالشهدای کابل» تقدیم شده است.

«بردیا صدرنوری» یادداشتی به مناسبت انتشار این اثر نوشته است که بخش هایی از آن به شرح زیر است:

«جنایت هولناک و دهشتناک چند روز پیش در افغانستان و انفجار در مقابل مدرسه دخترانه سیدالشهدا که به کشته شدن ده‌ها دختر بی گناه طالب علم و آموزش انجامید، مرا بیش از پیش به فکر واداشت که واقعا این جهان و حاکمان و گردانندگانش به کجا می‌روند؟ به کجا می‌خواهند برسند؟ در این میان انسانیت کجاست؟ 

چون جوابی نیافتم، مانند همیشه ترجیح دادم به ساز و هنرم پناه ببرم. از موسیقی زیبای ترانه افغانستانی «سرزمین من» از داود سرخوش بهره گرفتم و در درونم اشک ریختم و برای همه کودکان مظلوم جهان به ویژه کودکان افغانستان نواختم. باشد تا ذره‌ای از آلام خانواده‌های داغدار و انسان‌های باوجدان و غمدیده بکاهد و شاید کسانی را به خود بیاورد تا بتوان آنان را نیز انسان نامید.»

در انفجار تروریستی که روز شنبه ۱۸ ثور (اردیبهشت) در نزدیک مکتب «سیدالشهدا» در حوزۀ سیزدهم امنیتی «کابل» رخ‌داد، بیش از 150 تن شهید و زخمی شدند؛ بیشتر قربانیان غیرنظامیان و دانش‌آموزان دختر خردسال بودند.

این حادثه غم انگیز واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشته و دولتمردان و هنرمندان در کشورهای مختلف با صدور بیانیه، ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی با بازماندگان آن ابراز همدردی نمودند.

در پیوند با این خبر بخوانید:

غم شریکی مردم ایران با افغانستان؛ اجرای ویدئومپینگ بر روی برج آزادی

هم صدایی و تجمع دانشجویان ایرانی و خارجی برای حمایت از مردم مظلوم افغانستان

رسم همسایه داری و غم شریکی به سبک شاعر ایرانی

واکنش «بهاره افشاری» به فاجعه غم انگیز کابل+تصویر

غم شریکی شاعران ایرانی با مردم غم دیده افغانستان+ویدیو

شب را گریستیم، سحر را گریستیم...

م ا 

نظر شما
ارسال نظر