نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1777
-
الف
+

«گلچهره سجادیه» بازیگر نقش «ماهگل» در سریال «آنام» را بیشتر بشناسید+تصاویر

در این گزارش با «گلچهره سجادیه» بازیگر نقش «ماه گل» در سریال «آنام» بیشتر آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، «گلچهره سجادیه» بازیگر نقش «ماه گل» در سریال «آنام» سال ۱۳۳۳  خورشیدی در اراک متولد شد.

گلچهره سجادیه

وی فارغ ‎التحصیل رشته‎  تیاتر دانشکده‎ «هنرهای زیبای تهران» است.

سجادیه فعالیتش را در تیاتر از دوران دانشجویی با بازی در نمایش «جعفرخان از فرنگ برگشته» در سال (۱۳۵۴) شروع کرده ‎است و در ۲۳ سالگی برای نخستین‎ بار در فلم «کلاغ» ساخته «بهرام بیضایی» ایفای نقش نمود.

سجادیه

سپس  در  فلم‌های «موج طوفان» منوچهر احمدی، «ایستگاه» یدالله صمدی و «سفر عشق» ابوالحسن داودی ایفای نقش کرد. گلچهره  سجادیه  با فلم «دندان مار» ساخته مسعود کیمیایی در سال ۱۳۶۸ در حالی که پنجمین فلم سینمایی‌اش را تجربه می‌کرد تبدیل به یکی از بازیگران مطرح شد.که این همکاری در فلم‌های «گروهبان» و «ردپای گرگ» با کیمیایی ادامه پیدا کرد.

گلچهره سجادیه

بانو سجادیه پس از مدت‌ها در فلم «حوالی اتوبان» ساخته «سیاوش اسعدی» به ایفای نقش پرداخت و مورد توجه قرار گرفت.

مجموعه تلویزیونی «رعنا» ساخته «داوود میرباقری» که در در دهه ۶۰ خورشیدی از رسانه ملی ایران نشر شد، از کارهای مطرح و ماندگار او می‌باشد.

گلچهره سجادیه

گلچهره سجادیه، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از پانزدهمین جشنواره فیلم فجر ایران برای بازی در فلم «سرزمین خورشید» (۱۳۷۵) و تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن از اولین جشن خانه سینما ایران برای بازی در فلم «سرزمین خورشید» (۱۳۷۶)، را در کارنامه خود دارد.

گلچره سجادیه

این هنر مند ایرانی پس از چندین سال دوری از تلویزیون و بازیگری در سال 1396 با سریال «آنام» به کارگردانی «جواد افشار»  حضور یافت.

سجادیه

 گلچهره سجادیه همچنین در فلم های «هبوط»، «آرایش مرگ»، «زشت و زیبا»، «هیوا»، «نگین»، «باران می‌بارد» و سریال های «حکایت مرد کارگر»، «پرده عجایب»، «سرگشته» و «سرزمین کهن»  هنرنمایی کرده است.

سریال آنام

لازم به ذکر است سریال «آنام» با هنرنمایی «گلچهره سجادیه»هر روز ساعت 19:00 به وقت کابل و تهران و 19:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه جهانی آی فیلم 2 نشر می شود. 

م ا 
 

نظر شما
ارسال نظر