نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3099
-
الف
+

رمز ماندگاری سریال های «رضا عطاران» از زبان خشایار راد

«خشایار راد» بازیگر «خانه به دوش» در یک مصاحبه، از محبوبیت سریال های قدیمی گفت.

به گزارش آی‌فیلم2، «خشایار راد» بازیگر تیاتر، سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان شبکه آی فیلم2 اغلب وی را با سریال های کمیدی همچون «خانه به دوش» و «متهم گریخت» می شناسند، در یک مصاحبه در پیوند با دلایل محبوبیت سریال های قدیمی گفت: چند عامل نه در سریال های رمضانی بلکه در مجموعه کارهای تلویزیونی مؤثر است و نقش کلیدی در ارتباط با مردم و جذب بیننده دارد.

خشایار راد در این باره توضیح داد: اول، کارگردانی که کار و طنز را می‌شناسد، سپس فلمنامه‌ای که خوب و شاد نوشته می‌شود؛ می‌داند کجا مخاطب را بخنداند و کجا مفهوم اصلی خودش را انتقال بدهد و سومین عامل هم انتخاب درست بازیگران است که هرکدام بتوانند شخصیت های داستان را به درستی پیش ببرند.وقتی همه این عوامل کنار هم قرار می‌گیرند به سریالی تبدیل می‌شود که در زمانِ خودش خیابان خلوت می‌کرد و بعد از چند سال بازنشر هم هنوز مخاطب پروپاقرص دارد. 

وی ادامه داد: شخصیت‌ها و لوکیشن‌ها و اتفاقات سریال های قدیمی بسیار شبیه به زندگی‌های واقعی است اما برخی از سریال‌ها چه در تلویزیون و چه در بسترهای نشر دیگر، چیزهایی نشان می‌دهند که از تجمل هم گذر کرده است. برای اینکه به هر قیمتی دیده شوند می‌خواهند ساختار و کیفیت و همذات‌پنداری را با تجمل و اشرافی‌گری نشان دهند. گاهی هم با تقلید و کپی‌برداری از برخی سریال‌ها، باز هم دنبال دیده شدن‌ هستند. در این مسیر بافت قدیمی و اصیل سریال‌های تلویزیونی فراموش می‌شوند.

بازیگر سریال «متهم گریخت» در مورد تفاوت آثار «رضا عطاران» با سریال های جدید اظهار داشت: اگر یک نگاه اجمالی به سریال های رضا عطاران داشته باشیم، زندگی طبقه فرودست و متوسط جامعه را کاملا می‌بینیم. وقتی سریال‌سازان ما به سمت الگو گرفتن و کپی کردن می‌روند یا زرق و برق و لوکیشن‌های آنچنانی را چاشنی کارشان می‌کنند مسیر به گونه‌ای دیگر طی می‌شود. اگر پایِ سریال‌های قدیمی مثل کارهای عطاران می‌نشینند و خودشان را در آیینه شخصیت‌های آن داستان‌ها می‌بینند اینجا از زرق و برق‌ها و تجمل‌ها غصه می‌خورند. 

وی در پایان به خبرنگار خبرآنلاین در مورد ساخت سریال های مخاطب پسند گفت: مخاطب سریال‌هایی دوست دارد که به مشکلات و زندگی‌اش نزدیک‌تر باشد. تقلید، تجمل‌گرایی و زرق و برق‌ نتیجه ای ندارد، چه اصراری است که همین روند را دوباره تکرار کنیم. سریال‌هایی ساخته شود که شبیه زندگی مردم باشد و یک بار مصرف نباشد.

«خشایار راد» زاده‌ 5 میزان(مهر) 1330 هجری خورشیدی در تهران است.

وی در فلم‌هایی چون «خوابگاه دختران» (1383)، «مامان بهروز منو زد» (1390) و «تلفن همراه رئیس جمهور» (1390) و ... تله فلم‌هایی نظیر «موجودی کافی نیست» (1392)، «مرغ تخم طلا» (1393)، «آخرین ماشین دنیا» (1393) و ... به ایفای نقش پرداخته است.

راد همچنین در کارنامه‎ی هنری ‎اش سریال‌های «قطار ابدی» (۱۳۷۸)، «کوچه اقاقیا» (1381)، «خانه به‌دوش» (1383)، «متهم گریخت» (۱۳۸۴)، «زندگی به شرط خنده» (۱۳۸۴)، «ترش و شیرین» (۱۳۸۶)، «آرزوهای شیرین» (۱۳۸۶)، «زن‌بابا» (1389)، «خوش نشین ها» (1390)، «دست بالای دست» (1391)، و «دزد و پلیس» (1391) و ... را دارد.

گفتنی است سریال های کوچه اقاقیا، خانه به دوش، متهم گریخت، ترش و شیرین، خوش نشین ها، زن بابا و دزد و پلیس با نقش آفرینی خشایار راد از شبکه آی فیلم2 به نشر رسیده است.

بیشتر بخوانید:

«خشایار راد»: «رضا عطاران» طنز را به خوبی می شناسد

بازی جرات یا حقیقت با بازیگر مشهور ایرانی+ویدیو

دانلود سریال «کوچه اقاقیا»

دانلود سریال «خانه به دوش»

دانلود سریال «متهم گریخت»

دانلود سریال «ترش و شیرین»

دانلود سریال «خوش نشین ها»

دانلود سریال «زن بابا»

دانلود سریال «دزد و پلیس»

ع ا

نظر شما
ارسال نظر