نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5954
-
الف
+

آخرین دست نوشته دانشجوی شهید دانشگاه «کابل» که شهرتی جهانی پیدا کرد

پدر «رقیه کریمی» از شهدای دانشگاه «کابل» با حضور در یک برنامه تلویزیونی معنی «جان پدر کجاستی» را شرح داد.

به گزارش آی فیلم 2، 12عقرب (آبان) 1399 در حمله تروریستی به دانشگاه «کابل» 22 نفر از دانشجویان این دانشگاه به شهادت رسیدند. در جریان این حمله، پدری پس از 97 بار تماس با دخترش (از شهدای این حمله ) و پس از آنکه پاسخی دریافت نکرد، برایش پیامک فرستاد که شامل همین سه کلمه بود: «جان پدر، کجاستی؟». پیامی که دیری نپایید تبدیل به هشتگ داغ شبکه‌های اجتماعی فارسی زبان شد.

این هشتک موجی از ابراز همدری را بین کاربران ایرانی و افغانستان ایجاد کردو مردم ایران نیز با شیوه‌های مختلف از جمله برپایی بنر با عنوان جان پدر کجاستی، ابراز غم شریکی کردند.

حال عوامل یک برنامه تلویزیونی ایرانی به سراغ خانواده جان پدر کجاستی رفتند؛ پدر و مادر بانوی شهید «رقیه کریمی» که سال گذشته توسط گروهی افراد مسلح که وارد دانشگاه کابل شده بودند، به شهادت رسید.

«کریمی»  پدر رقیه درباره جمله اش گفت: جان پدر کجاستی جمله ای است که معمولا در افغانستان این جمله را می‌گویند و به صورت عامیانه برای دوست داشتن این جمله را بیان می‌کنند. من سه دختر و سه پسر دارم، افسر پولیس بودم، همه بچه‌های ما تحصیل کرده هستند و من و مادرشان آن‌ها را به تحصیل تشویق می‌کنیم.

وی گفت: در روز حادثه بیش از ۱۷۰ بار تماس گرفتم و خواهر و برادر‌های دیگرش هم همینطور تماس می‌گرفتند. متاسفانه باخبر شدیم که این اتفاق برای دانشجویان رخ داده است. حوالی شب پیکر دخترم را پیدا کردیم.

وی عنوان کرد: رقیه دخترم در یادداشت هایش نوشته بود که از مرگ نمی‌ترسم. همه فرزندان من با ایمان هستند، اما من اعتراف می‌کنم که در بین بچه هایم «رقیه» خاص و نمونه بود.

در دست نوشته این بانو شهید که توسط گرداننده برنامه تلویزیونی خوانده شد،  آمده است: «اجازه ندهید ناکامی‌ها فردای شما را نابود کنند. زندگی هیچ گاه در امنیت نیست دائم ماجرا‌هایی رخ می‌دهد که باید گام به گام آنها را پشت سر بگذاریم. من در جستجوی زندگی هستم که به زیستنش بیارزد. بی آغاز و بی پایان از مرگ نمی‌ترسم، چون مرگ را پایان نمی‌دانم  معتقدم مرگ هرکس رنگ خودش را دارد...»

در پیوند با این خبر بخوانید :
همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب ایران و افغانستان؛ دانشگاه «کابل» رنگ خون به خود گرفت

حامد عسکری شاعر ایرانی در دانشگاه کابل: «برادر رسید و بغل کرد من را ؛ بخواب انتحاری»

تهرانی ها با کابل غم شریکند ؛ نصب بنر و ویدئومپینگ #جان پدر کجاستی در شهر تهران

واکنش شاعر ایرانی به حمله تروریستی دانشگاه کابل

«مجید خراطها» خطاب به مردم افغانستان: در کنار شما هستیم و در درد شما شریک

«هفته هنر افغانستان» به صورت مجازی برگزار می شود

بازیگر سریال «پایتخت»: «جان پدر کجاستی» تمام دنیا را داغدار کرد+ویدیو

م ا 

نظر شما
ارسال نظر