نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2394
-
الف
+

«سیروس مقدم»: سکانس تحویل سال نو «فامیل معمولی» در استخر یکی از سخت ترین سکانس ها بود

«سیروس مقدم» فلم نامه نویس و کارگردان سینما و تلویزیون ایران در ویدیویی از سختی های ساخت دو قسمت آخر سریال «پایتخت6» گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «سیروس مقدم» فلم نامه نویس و کارگردان سینما و تلویزیون ایران طی یک مصاحبه از دشواری های ساخت سکانس مربوط به خاطره «هما» از تحویل اولین سال نوی زندگی مشترکش با «نقی معمولی» در دو قسمت پایانی سریال «پایتخت 6» صحبت کرد.

وی گفت: اين صحنه یکی از سخت ترین سکانس ها بود و ما برای اینکه همه چیز واقعی و طبیعی به نظر برسد تصمیم گرفتیم خانه نقی معمولی را در آن سال در مقیاس واقعی در داخل یک استخر بزرگ با ابعاد واقعی و با همه جزئیات و وسایل صحنه بسازيم و در استخر فيکس و ثابت کنیم و سپس استخر را پر از آب کنیم.

وی در ادامه افزود:میز، مبل ها، تلویزیون، بساط  دسترخوان هفت سین، شمع،گلدان ها و بقیه وسایل به کف استخر ثابت شد اما با پر کردن استخر از آب مبل ها شناور شدند و تلویزیون معلق ماند.

کارگردان پایتخت اظهار داشت: از سوی دیگر رفتن کمره فلمبردای و گروه بازیگران زیر آب هم دشواری های  خودش را داشت و لحظه سال تحویل را با اجرای واقعی و میدانی، با وجود خطراتی که داشت یکی از لذت بخش ترین صحنه هایی بود که کار کرده بودیم.

«پایتخت» یکی از سریال‌های محبوب و پرمخاطب تلویزیون ایران است که فصل اول آن نوروز ۹۰ از رسانه ملی ایران نشر شد و به دلیل استقبال مخاطبان و قابلیت‌های بالای این مجموعه، ساخت آن تا شش فصل ادامه پیدا کرد.

«سیروس مقدم» متول 1حمل( فروردین) ۱۳۳۳هجری خورشیدی، فلم‌نامه‌نویس و کارگردان سینما و تلویزیون اهل ایران است که عمده فعالیت‌های او در ساخت سریال های تلویزیونی صورت گرفته است.

مجموعه سریال پایتخت از معروف‌ترین آثار او به ‌شمار می‌رود که با طراحی و بازی «محسن تنابنده» در شش فصل در دهه ۹۰ ساخته شده ‌است.

سیروس مقدم طی ۱۴ سال (۱۳۷۶ تا ۱۳۹۴) 27 سریال را کارگردانی کرده که تهیه‌کنندگی اکثر آن ها را همسرش «الهام غفوری» برعهده داشته ‌است.

وی با سریال های به «سوی افتخار» ، «روزهای زندگی» و «پلیس جوان» به شهرت رسید.

از دیگر سریال‌های او می‌توان به «ریحانه»، «نرگس»، «اغماء»، «پرواز در حباب»، «روز حسرت»، «تا ثریا»، «چاردیواری»، «میکائیل»،  «مدینه»، «زیر هشت»، «رستگاران» و «دیوار» نام برد.

گفتنی است تاکنون فصل های اول تا پنجم سریال «پایتخت» از شبکه آی فیلم 2  برای مخاطبان فارسی زبان نشر شده است.

درپیوند با این خبر بخوانید:

«سیروس مقدم»: پایتخت تا زمانی ادامه می یابد که حرفی برای گفتن داشته باشد

دانلود فصل اول پایتخت

دانلود فصل دوم پایتخت

دانلود فصل سوم پایتخت

دانلود فصل چهارم پایتخت

دانلود فصل پنجم پایتخت

م ا 

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین