نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1394
-
الف
+

مصاحبه اختصاصی آی فیلم2 با «جمشید مشایخی» 13 روز پیش از درگذشتش

مرحوم «جمشید مشایخی» چند روز قبل از درگذشت خود در مصاحبه با آی فیلم2 از آرزوی خود برای سفر به افغانستان گفته بود.

به گزارش آی فیلم2،  سیزدهمین روز سال ۱۳۹۸ خورشیدی «جمشید مشایخی» بازیگر سینما، تیاتر و تلویزیون ایران پس از تحمل یک دوره بیماری برای همیشه با صحنه بازیگری خداحافظی کرد.

جمشید مشایخی

زنده یاد «مشایخی» که شب سال نو 1399 خورشیدی مهمان ویژه برنامه نوروزی شبکه آی فیلم بود در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار آی فیلم2 ضمن ابراز ناراحتی از کشته شدن مردم بی گناه افغانستان طی سال ها جنگ و خونریزی از آرزوی خود برای سفر به این کشور گفته بود، اما گویا تقدیر او به گونه ای رقم زده شده بود که این کلان مرد سینمای ایران این آرزوی خود را درست چند روز بعد از انجام این مصاحبه با خودش به سفری ابدی ببرد.

جمشید مشایخی

مرحوم مشایخی در گفتگو با خبرنگار آی فیلم 2 اظهار داشته بود:  ما ، همه مردم جهان به ویژه مردمی که هم خون ما هستند خیلی دوست داریم و آرزوی سلامت و سعادت را برایشان آرزومندیم. 

جمشید مشایخی

استاد مشایخی در این مصاحبه از احساس عمیق خود نسبت به مردم افغانستان سخن گفته و تصریح کرده بود: وقتی افغانستان شلوغ شده بود ما از طریق رادیو تلویزیون از احوال افغانستان با خبر می شدیم و حس می کردیم این اتفاقات و ناگواری ها در ایران اتفاق افتاده زیرا مردم افغانستان عزیز ما هستند. وقتی کشور افغانستان مورد هجوم قرار گرفت من متاثر شدم و گریان شدم زیرا افغانستان مثل وطن من می باشد . 

جمشید مشایخی

این هنرمند ماندگار سینما و تلویزیون با دلخراش توصیف کردن کشتار مردم مظلوم افغانستان در جنگ های گذشته، گفت: من وقتی می دیدم که مردان ، زنان و اطفال بی گناه که همچو پسران ، دختران و نواسه های من هستند ، در جنگ و پیامد های افکار احمقانه جهان نابود می شوند، بسیار ناراحت می شدم.

وی همچنین با اظهار تاسف از عدم توجه به مشترکات بین افغانستان و ایران و لزوم فعالیت های هنری در این بخش، گفته بود: باید در بخش تولید آثار مشترک کارهایی صورت می گرفت اما از آن غفلت شده است. ایران و افغانستان سال ها پیش یک کشور بودند و خارجی ها بین ما اختلاف افکندند. 

جمشید مشایخی

مشایخی در پایان این مصاحبه در حالی که مردم افغانستان را هموطن خود خطاب کرد ، ابراز داشت: دست همه مردم افغانستان را می بوسم و آرزو دارم که به این کشور سفر کرده و در نقش شخصیت های برجسته این کشور فلم بازی کنم.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

مرحوم «جمشید مشایخی» از «هزار دستان» تا «همه چیز آنجاست»

ب م

نظر شما
ارسال نظر