نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
811
-
الف
+

روایت مردم افغانستان از نشر سریال «بوعلی سینا» و سفر به تاریخ و ریشه های هویتی

مردم افغانستان، تولید و نشر فلم ها و سریال های تاریخی به شمول بزرگان علم و فرهنگ را ضرورت هنری جامعه امروز برشمردند.

به گزارش آی فیلم 2، سرزمین های پارسی زبان از «سمرقند»، «بخارا »، «بلخ»، «غزنه»، «کابل» و «هرات» گرفته تا «ری»، «تبریز» و «نیشابور» و «شیراز» بزرگانی را در خود پرورش داده اند که سرگذشت هرکدام، افتخار ما پارسی زبانان در جهان هستند. 

ساخت و نشر فلم و سریال های تاریخی یکی از تاثیرگذار ترین راه های شناساندن بزرگان و مشاهیر هر کشور و فرهنگ است. بنابراین چه خوب است که این افتخارات را در چوکات تصویر ترسیم کنیم و تا ابد زنده نگاه داریم.

در این راستا شبکه آی فیلم 2، در اقدامی مثبت اقدام به نشر سریال «بوعلی سینا»  بزرگ دانشمند فارسی زبان نموده است. مردم افغانستان نیز در حمایت از این اقدام، از نشر سریال زیبای بوعلی سینا به نیکی استقبال کرده اند و شبکه آی فیلم 2 را به دلیل انتخاب این اثر فاخر تمجید می کنند.

مخاطبان شبکه آی فیلم 2 در افغانستان معتقدند که ساخت این چنین سریال های تاریخی که شخصیت های علمی و فرهنگی را بهتر به مردم می شناسانند، می تواند زمینه ساز شکل گیری الگوهای واقعی و تاثیرگزار برای نسل جوان باشد و اگر در صورتی  افراد فرصت مطالعه نداشته باشند، تماشای چنین سریال هایی باعث می شود که برعلاوه سرگرمی به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنند.

به باور مردم کابل، این سریال تاریخی توانسته است فرهنگ اسلامی ، آداب و رسوم و عنعنات تاریخی را به خوبی نمایش دهد و باعث تقویت اعتماد به نفس در هویت جامعه اسلامی شود و دوره رونق علم و دانش در قرون گذشته بلاد اسلامی را به خوبی به تصویر بکشد.

در ویدیوی بالا صحبت های مخاطبان افغانستانی شبکه آی فیلم 2 را در خصوص نشر سریال «بوعلی سینا» تماشا می کنید.

گفتنی است «بوعلی سینا» یک سریال تلویزیونی به کارگردانی «کیهان رهگذار» تولید سال ۱۳۶۴ است که به زندگی بوعلی سینا، دانشمند بزرگ می‌پردازد.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: «بوعلی» نوجوان در بخارا، امیر نوح بن منصور سامانی را مداوا می‌کند. سه پسر امیر با مسموم کردن غذای پدر درصدد کشتن او بوده‌اند. «بوعلی» توطئه را بر ملا می‌کند و «امیر زادگان» بر او کینه می‌گیرند. سلطان «محمود غزنوی» دو فرستاده به خانه «بوعلی» می‌فرستد و او را به دربار خود می‌خواند. به فرستاده ها اطلاع می‌دهند که «بوعلی» در دربار سامانیان است و ...

م ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین