نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3511
-
الف
+

«حاجی نبی تنها»: داشتن تنها استعداد برای ساخت فلم کافی نیست

«حاجی نبی تنها» سینماگر مشهور افغانستانی در مصاحبه اختصاصی با آی فیلم2 درپیوند با وضعیت سینمای کمیدی در این کشور صحبت کرد.

به گزارش آی فیلم 2، «حاجی نبی تنها» زاده 1347 هجری خورشیدی دهمزنگ کابل است. در سال 1354 شامل مکتب «میراحمد» شد و سال 1368 در دانشگاه کابل در رشته هنرهای زیبا رشته ادامه تحصیل داد و پس از گذراندن دوره لیسانس در تلویزیون ملی افغانستان به حیث هنرپیشه مقرر شد و مدت هشت سال در بخش های کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی سریال ها اجرا وظیفه نمود.

نبی تنها در سریال چهار قسمتی «بلبل» به شهرت و محبوبت رسید و عضو اتحادیه سینماگران افغانستان گردید.

فلم های عروج، میرک، اخبار سر چوک، یک بام دو هوا، فتحه از جمله آثار این بازیگر افغانستانی می باشد.

وی بیشتر به علت حضور در آثار کمیدی شناخته می شود.

«حاجی نبی تنها» کمیدین و کارگردان افغانستان در مورد سینما و جذابیت های آن به خبرنگار آی فیلم2 گفت: زمانی که در دوران طفولیت برای اولین بار به سینما رفتم، تمام ذهن من درگیر جذابیت های سینما شد، اینکه چطور این همه تصویر زیبا و حرکات جالب در کنار هم می توانند به این اندازه سرگرم کننده باشد.

وی ادامه داد: به طور اتفاقی در یک فلم به نام «عشق من میهن من» برای اولین بار نقش کوتاهی را ایفا کردم و از آن هنگام تصمیم خود را برای فلم سازی و ورود به دنیای سینما گرفتم.

نبی تنها در پیوند با سینمای کمیدی در افغانستان اظهار داشت: به نظر من یک اثر کمیدی زودتر می تواند پیام خود را به مخاطب برساند و اثرگذاری ژانر کمیدی نسبت به ژانرهای دیگر سرعت بیشتری داشته و از آنجا که جامعه نیاز به برقراری ارتباط با فلم ها و سریال ها دارد، ژانر کمیدی می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.

وی در مورد ضرورت داشتن استعداد و تحصیل در رشته فلم سازی برای ساخت آثار ماندگار خاطر نشان کرد: عده ای داشتن استعداد و عده ای تحصیلات اکادمیک را برای ساخت فلم کافی می دانند اما به نظر من هم استعداد و هم معلومات در این زمینه باعث می شود که در کنار هم به نتیجه مطلوب رسید.

مشروح گفت و گوی آی فیلم2 با «حاجی نبی تنها» را می توانید امروز ساعت 16:50 به وقت تهران و 17:50 به وقت کابل امروز در برنامه «نگاه آی فیلم» شبکه آی فیلم2 تماشا کنید.

«نگاه آی فیلم» عنوان برنامه ای است که رویدادهای فرهنگی و هنری با موضوعیت افغانستان و تاجیکستان را پوشش میدهد.

در آخرین گزارش نشر شده از این برنامه، وضعیت سینمای مستند و مستندسازی در افغانستان بررسی شد و هنرمندان این عرصه در پیوند با این موضوع نظرات خود را بیان نمودند.

بیشتر بخوانید:

«محمد خادم حیدری»: نبود مدیریت صحیح، مستندسازی در افغانستان را دچار مشکل کرده است

وضعیت سینمای مستند در افغانستان در مصاحبه اختصاصی آی فیلم2 با «عباس محمدی»

«سمیع الله عطایی»: تاسیس شبکه آی فیلم2 یک اتفاق خوب فرهنگی است 

بررسی مشکلات و دغدغه های هنرمندان افغانستان در مصاحبه اختصاصی آی فیلم2 با «رضا دیدار»

«کاوه آیریک» کارگردان افغانستانی مهمان برنامه «پنجره آی فیلم»

ع ا

نظر شما
ارسال نظر