نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2256
-
الف
+

بررسی وضعیت مستند سازی در افغانستان در مصاحبه اختصاصی آی فیلم2 با «محمد خادم حیدری»

در برنامه «نگاه آی فیلم» که امشب از آی فیلم2 نشر می شود وضعیت مستند سازی در افغانستان بررسی می شود.

به گزارش آی فیلم 2،«محمدخادم حیدری» کارگردان و مستندساز افغانستان در مورد وضعیت ساخت مستند در افغانستان اظهار داشت: در افغانستان بیشتر شاهد گزارش خبری هستیم اما بین مستند و گزارش خبری تفاوت هایی در ساختار وجود دارد که متاسفانه آنچه که به حیث مستند در افغانستان ساخته می شود بیشتر شبیه گزارش خبر است.

وی ادامه داد: برای نشان دادن واقعیت ها و بعضی وضعیت ها که تا کنون به آن ها پرداخته نشده نیازمند نیروی جدید در این حوزه هستیم، البته مستندسازهای بسیاری مصروفند اما نبود مدیریت صحیح، این عرصه را دچار مشکل کرده است.

حیدری در پیوند با موضوعات مستندسازی گفت: مستندهای تاریخی به دلیل قدمت و جذابیت، موضوع مناسبی است و دوست داران مستند در جهان تشنه تاریخ افغانستان هستند و این می تواند نقطه قوتی در سینمای مستند افغانستان باشد.

مشروح گفت و گوی آی فیلم2 با «محمد خادم حیدری» را می توانید امروز ساعت 18:50 به وقت تهران و 19:50 به وقت کابل امروز در برنامه «نگاه آی فیلم» شبکه آی فیلم2 تماشا کنید.

«نگاه آی فیلم» عنوان برنامه ای است که رویدادهای فرهنگی و هنری با موضوعیت افغانستان و تاجیکستان را پوشش میدهد.

در آخرین گزارش، وضعیت سینمای مستند و مستندسازی در افغانستان بررسی شده و هنرمندان این عرصه در پیوند با این موضوع نظرات خود را بیان نموده که در ادامه می خوانید: 

ع ا

نظر شما
ارسال نظر