نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1962
-
الف
+

نحوه بزرگداشت نوروز در «قزاقستان» براساس قانون جدید

بزرگداشت عید نوروز بر اساس قانون جدید «قزاقستان» به مدت 10 روز برگزار می شود.

به گزارش آی فیلم 2، بر اساس قانون جدید «قزاقستان» بزرگداشت عید نوروز دراین کشور به مدت 10 روز از 14 تا 23 مارچ  برگزار می شود.

 هدف از تدوین این قانون ترویج و نهادینه کردن ارزش های مشترک فرهنگی برای تقویت وحدت ملی در این کشور  اعلام شده است؛ مسئولان این کشور بر این باور هستند تصویب این قانون جدید، برگزاری جشن نوروز را در قزاقستان غنی‌تر می‌کند.

به نقل از فارس، بر اساس این قانون آیین های عید نوروز در قزاقستان از 14 تا 23 مارچ برپا می شود و هر روز با یک عنوان ویژه مانند روز سلام، روز طبیعت، روز یادبود نیاکان، روز تاریخ و روز خرد و دانش گرامی داشته خواهد شد.

 در این قانون همچنین تاکید شده است که در ساماندهی رویدادهای نوروزی باید به افزایش محبوبیت ارزش‌های ملی از طریق ترویج لباس‌های ملی، سازماندهی بازی‌های محلی، نشر موسیقی ملی در اماکن عمومی و احیای عنعنات ملی توجه شود.

نوروز که در «ایران» و «افغانستان» آغاز سال نو محسوب می‌شود، در برخی دیگر از کشورها همچون تاجیکستان، روسیه، قزقیزستان، قزاقستان، عراق، سوریه، گرجستان، جمهوری آذربایجان، آلبانی،ترکیه، ترکمنستان، هند، پاکستان و ازبکستان نیز  برگزار می شود و در این کشورها از یک تا چند روز رخصتی عمومی اعلام می شود.

بیشتر بخوانید :

عجایب پنج‌گانه «قزاقستان» ؛ از طبیعت بکر تا تاریخ و مدرنیته

م ا 

 

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین