نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3353
-
الف
+

صحبت های بازیگر سریال «معمای شاه» از نحوه ورودش به تلویزیون

«عنایت الله بخشی» بازیگر کهنه کار ایران با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره نحوه ورودش به تلویزیون گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «عنایت الله بخشی» بازیگر سریال «معمای شاه» با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره نحوه ورودش به تلویزیون گفت: کلاس‌های استاد «سمندریان» عصرها برگزار می‌شد. یادم می‌آید یک روز استاد انتظامی به استاد سمندریان گفت، یک یا دو تن از شاگردانت را معرفی کن به تلویزیون ببرم. یکی از این افراد که انتخاب شدند من بودم.

توصیه «عنایت بخشی» به بازیگران جوان

وی ادامه داد: آن شب تا صبح به روی سرک راه رفتم از هیجان اینکه قرار بود به تلویزیون بروم و مردم مرا ببینند. آن زمان همه تلویزیون نداشتند. به خاطر می آورم زنده یاد «جمشید مشایخی» در آن سریال حضور داشتند و ما در یک صحنه از پشت پنجره قتلی را می دیدیم. فلمبرداری که تمام شد ازهمان جا تا حوالی خانه مان که گذر راه آهن بود پیاده آمدم. ما اینگونه از سایه شروع ‌کردیم.

عنایت بخشی همچنین بیان کرد: در کلاس‌های زنده‌یاد «حمید سمندریان» که مرد بزرگ و با دانشی بود حضور داشتم. در یکی از روزها که مقابل در صنف ایستاده بودم، با زنده‌یاد «عباس جوانمرد» به صورت اتفاقی روبرو شدم. آن زمان نمایشنامه‌ای به نام «مرده‌های بی کفن و دفن» اثر ژان پل سارتر را بازی می کردم و ایشان آن کار را دیده بود. گفت علاقه مندی دوباره تیاتر بازی کنی؟ گفتم آرزوی من است، گفت فردا به وزارت فرهنگ و ارشاد بیا و در ادامه رفتن همانا و ماندن در این عرصه همان که باعث شد به عنوان یک حرفه آن را انتخاب کنم.

بازیگر سریال «ولایت عشق» اظهار داشت:این افتخار را و یا شاید این شانس را داشتم که با کسانی رفاقت کنم که جزء بزرگان ادب و هنر جامعه بودند و دیگر تکرار نشدند. خدا را شاکرم که عمری که به من ارزانی داشته را به بطالت نگذراندم. ادعا ندارم همه کارهایی که کردم درست بوده اما حتی اگر ۱۰ درصدشان خوب بوده باشد راضیم و خدا را شاکرم. بسیاری از این کارها را بدون در نظر داشتن دریافت معاش انجام داده ام. تماشاگران من مردمِ واقعی بوده اند. 

وی در پایان با اشاره به یک خاطره‌ گفت: در یکی از نمایشنامه ها چون نقشم منفی بود یکی از تماشاگران روی سن آمد تا مرا با چاقو زخمی کند. تا زمانی که قطب منفی یک سیم با قطب مثبت برخورد نکند چراغی روشن نمی شود، بنابراین نقش مثبت و منفی نیز در تقابل با یکدیگر شکل می گیرند و مکمل هم هستند.

«عنایت بخشی» زاده ۷ حمل(فروردین) سال ۱۳۲۴ در طالقان البرز بازیگر سینما، تیاتر و تلویزیون ایران است.

عنایت بخشی یکی از بازیگران کهنه کار سینما و تلویزیون ایران از سال ۱۳۳۸ کار بازیگری را به شکل حرفوی، در گروه هنر ملی به سرپرستی عباس جوانمرد آغاز کرد و پس از دو سال فعالیت در این گروه، به نیروی هوایی ملحق شد.

بخشی پس از گذراندن دوره‌های مختلف الکترونیک و زبان انگلیسی به تدریس در این زمینه‌ها پرداخت. این هنرمند دارای گواهی‌نامه‌ درجه‌ یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران است.

او طی شش دهه کار هنری در بیش از 190 اثر نمایشی ایفای نقش نموده است؛ سریال های «پلیس جوان»، «یه تیکه زمین»، «تبریز در مه»، «ولایت عشق»، «پهلوانان نمی میرند»، «راز ققنوس»، «گارد ساحلی»، «آینه عبرت»، «زیر تیغ» و «معمای شاه» با بازی «عنایت بخشی» پیش تر از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

بیشتر بخوانید:

تماشای آنلاین سریال «معمای شاه»  

دلیل ماندگاری «ولایت عشق» از زبان بازیگران این سریال

تماشای آنلاین «ولایت عشق»

دانلود سریال «پلیس جوان»

دانلود سریال «پهلوانان نمی میرند»

دانلود سریال «تبریز در مه»

دانلود سریال «راز ققنوس»

دانلود سریال «گارد ساحلی»

دانلود سریال «زیر تیغ»

دانلود سریال «آینه عبرت»

ع ا/ ح ح 

نظر شما
ارسال نظر