نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2730
-
الف
+

فلم کوتاه «این‌جا افغانستان است» تندیس طلایی جشنواره بین‌المللی البوابه را کسب کرد

فلم کوتاه «این‌جا افغانستان است» در جشنواره بین‌المللی فلم کوتاه الجزایر تندیس طلایی و مقام اول را کسب کرد.

به گزارش آی فیلم2، فلم کوتاه «این‌جا افغانستان است»، ساخته‌ «خادم‌حسین بهنام»، در جشنواره بین‌المللی فلم کوتاه «گیت دیجیتل کشور الجزایر» (البوابه) تندیس طلایی و مقام اول را کسب کرد.

در این جشنواره که بیشتر در کشورهای عربی شناخته شده است، ده‌ها فلم از ۱۷ کشور جهان اشتراک کرده بود و فلم کوتاه «این‌جا افغانستان است» با پرداختن به تاثیر جنگ بر اطفال، موفق شد مقام اول جشنواره البوابه را کسب کند.

داستان فلم در مورد پنج کودک است که در یک زاغه مصروف بازی هستند و حرکات هر یک از آن ها در حین بازی، جنگ و عواقب آن را روایت می کند.

جشنواره فلم کوتاه البوابه با آغاز شیوع بیماری کرونا، به منظور حفظ و ایجاد فضای مناسب فلمسازی برای جوانان، پایان هر ماه به صورت آنلاین برگزار می شود و ماه آپریل سال2021 منتخبی از فلم های جشنواره در شهر عنابه، شمال شرقی کشور الجزایر با حضور فلم سازان و اعضای انتخاب و داوری به مدت ده روز برای عموم به نمایش در می آیند.

در ایام برگزاری این جشنواره ورکشاپ های فلم سازی برگزار می شود و از میان فلمسازان جوان، پنج فلم پنج دقیقهای با مشاوره و راهنمایی اعضای هیئت انتخاب و داوری تهیه و تولید می شوند تا چرخه فلم کوتاه از تئوری به مرحله عملی برسد. 

در پیوند با این خبر بخوانید: 

فلم کوتاه «داغی»برنده جایزه جشنواره رومانیا شد
درخشش محصول مشترک ایران و افغانستان در جشنواره فلم کوتاه تهران

ع ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر