نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1283
-
الف
+

«پژمان جمشیدی»: زندگی آن طوری که شما فکر می‌کنید برایم اهمیت ندارد!

در حاشیه اکران فلم «خط فرضی» با بازی پژمان جمشیدی یکی از خبرنگاران انتقاد تندی از این بازیگر کرد که با دفاع آزیتا حاجیان مواجه شد.

به گزارش آی فیلم 2، نشست خبری فلم «خط فرضی» در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ایران که «پژمان جمشیدی» فوتبالیست و بازیگر ایرانی در آن نقش آفرینی کرده با حاشیه‌هایی همراه بود.

ماجرا از این قرار است که در نشست مطبوعاتی فلم خط فرضی یکی از خبرنگاران با طرح این سوال که «در فوتبال که به جایی نرسیدید، فکر نمیکنید برای دیده شدن راه های بهتری هم وجود  دارد و دیده شدن صرفا با بازیگری نیست؟»  انتقاد تندی از این بازیگر کرد که البته با دفاع آزیتا حاجیان مواجه شد.

بعد از مطرح شدن این سوال، حاضرین برای پژمان جمشیدی دست زدند و «آزیتا حاجیان»، بازی درخشان او را در فلم «خط فرضی» مورد تحسین قرار داد و گفت: انصاف نیست که بازی درخشان پژمان را نادیده می‌گیرید.

اما نکته جالب، پاسخ پژمان جمشیدی به فرد سوال کننده بود که با کلماتی مودبانه و  مناسب و با مرتبط کردن آن به ماجرای فوت مهرداد میناوند و علی انصاریان بیان شد.

 پژمان در این پاسخ درباره بی ارزش بودن زندگی و از آن مهم تر بی اهمیت بودن نکته مدنظر فرد سوال کننده (دیده شدن) گفت: نمی خواهم بحث را عرفانی کنم یا مظلوم نمایی کنم یا جواب شما را بدهم. می خواهم یک بحث خیلی بی ربط بکنم که از دو روز گذشته خودم به آن فکر کردم. در خصوص قسمت دوم سوال شما، اگر کسی من را نشناسد فکر می کند زندگی برایم خیلی با ارزش است. نه آن قدری که شما فکر می کنید دیده شدن برایم مهم است، نه زندگی اینقدر برایم مهم است که بخواهم برای دیده شدن چنین کاری کنم. نه فوتبال را به این دلیل انتخاب کردم، نه سینما.

وی افزود: در این چهار پنج سالی که من در جشنواره فجر هستم تا حالا نقد شخصی از خودم ندیده بودم. یعنی اگر مثلا در سوء تفاهم هم من کاندید شدم، در خصوص فلم نقد می نوشتند و در گوشه ای از آن هم در خصوص بازی من یا فلم های دیگر مثل خوب بد جلف و... سه روز پیش ظهر، چون خیلی در اینستاگرام کم می روم و الان خیلی چک نمی کنم، یکی از دوستان سر صحنه فلم برداری به من گفت یک نفر یک نقد خیلی خوب و یک صفحه ای برایت نوشته است. خیلی خوشحال شدم چون یک نقد شخصی و صرفا به خاطر بازی من در فلم شیشلیک بود. به محض اینکه آن نقد و خبر را خواندم، صفحه بعدی همان خبر، فوت علی انصاریان بود. وقتی ما در این دنیا داریم زندگی می کنیم، همه این ها که می گویید به قدری برایم بی ارزش است که این موضوع سه روز پیش تلنگری به من زد که بدنم لرزید. وقتی یک تعریف از خودم دیدم و خبر بعدی در خصوص فوت علی، دوست عزیزم بود. بنابراین زندگی آن قدر برایم با ارزش نیست که فکر کنید برای دیده شدن فلم بازی می کنم، خودم را سرگرم می کنم.

پژمان جمشیدی متولد۲۰ سنبله(شهریور) ۱۳۵۶ خورشیدی در تهران است، بازیکن اسبق تیم های فوتبال پرسپولیس، سایپا، پاس تهران به واسطه علاقه‌ای که به تیاتر و بازیگری داشت اولین بار در سال 1390 به صورت مهمان در یک قسمت از سریال «ساختمان پزشکان»  حضور پیدا کرد و آنجا نشان داد که هم به بازیگری علاقه دارد و هم استعداد.

وی در سال ۱۳۹۲ در سریال «پژمان» به حیث بازیگر نقش آفرینی کرد. طرح اولیه این سریال با ایده خود پژمان جمشیدی شکل گرفته و  برای اولین بار، در نقش کرکتر مرکزی یک سریال، راوی زندگی خودش شد.

خیلی‌ها بعد از سریال«پژمان» جمشیدی را شناختند و به او به چشم یک بازیگر نگاه کردند، اما پذیرش این ماجرا برای خیلی‌ها بسیار دشوار بود و عده‌ای در تلاش بودند تا او را در این زمینه نادیده بگیرند تا پای یک فوتبالیست به عرصه هنر باز نشود. اما فوتبالی‌ها از کارش تعریف و او را دلگرم کردند تا به مسیرش ادامه دهد.

جمشیدی پس از دو سریال و یک تیاتر با فلم «آتش بس 2» وارد  سینما شد و در فلم هایی که بخش اعظمی از آن در ژانر کمیدی بود (مانند «۵۰ کیلو آلبالو»، «تگزاس»، «خوب، بد، جلف» و «ماهمه با هم هستیم»، «تگزاس۲» و «خوب، بد، جلف۲» ) حضور پیدا کرد.

فلم سینمایی «سو تفاهم» به کارگردانی «احمدرضا معتمدی»، جمشیدی را به عنوان نامزد سیمرغ بلورین نقش مکمل مرد معرفی کرد.

 «سال های ابری»، «دیوار به دیوار1»، «نفس»، «دیوار به دیوار2» از دیگر آثار تلویزیونی پژمان جمشیدی می باشد.

گفتنی است سریال های  «پژمان»،  «نفس»و ساختمان پزشکان» با نقش آفرینی پژمان جمشیدی از شبکه آی فیلم2 به نشر رسیده است.

بیشتر بخوانید :

تبریک جالب «پژمان جمشیدی» برای تولد «سام درخشانی»

سام درخشانی، پژمان جمشیدی و حامد کمیلی عضو «ارتش سری» می شوند

پشت صحنه سریال «پژمان» را تماشا کنید

سکانسی از سریال «پژمان»

م ا

نظر شما
ارسال نظر