نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2522
-
الف
+

نمایش آثار خوشنویسی هنرمندان 30 کشور جهان در مشهد

اولین نمایشگاه و کنفرانس جهانی خوشنویسی کشور‌های مسیر جاده ابریشم با عنوان «رقص قلم» در مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش آی فیلم2، نخستین نمایشگاه و کنفرانس جهانی خوشنویسی کشور‌های جاده ابریشم با عنوان «رقص قلم» روز گذشته اول ماه دلو/بهمن در مشهد افتتاح شد.

مراسم افتتاح این نمایشگاه با حضور مقامات ایرانی ، افغانستانی و تاجیکستانی به شمول اشرف بروجردی مشاور رییس جمهور ایران و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، عبدالغفور لیوال سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران، سرور بختی رییس موسسه فرهنگی اکو، حجت الله ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو ایران و هنرمندان کشورهای مختلف در موزه بزرگ مشهد برگزار شد.

گفته می شود از میان ۹۳۵ اثر خوشنویسی ارسال شده به دبیرخانه جشنواره رقص قلم، ۲۳۴ اثر از 30 کشور شرایط نمایش در نمایشگاه را داشتند که این آثار در محل موزه بزرگ خراسان در شهر مشهد و فرهنگستان هنر و مجتمع ایران مال در شهر تهران برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.

علاوه بر این به منظور دسترسی به آثار قابل نمایش در نمایشگاه بیم المللی خوشنویسی راه ابریشم، کمیسیون ملی یونسکو ایران نیز امکان بازدید آثار را در گالری مجازی به آدرس gallery.irunesco.org از تاریخ یک تا 6 دلو/بهمن 1399 فراهم کرده است.

همچنین به مدت سه روز از تاریخ دو تا چهار دلو/بهمن 1399 کنفرانس های علمی با موضوعات بنیادین هنر خوشنویسی در کنار این نمایشگاه برگزار می شود.

جشنواره هنرهای نوری رقص قلم نیز از دیگر برنامه هایی است که در امتداد رویداد بزرگ بین المللی نمایشگاه و کنفرانس بین المللی راه ابریشم در شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز، بندر خمیر، اراک، تهران و همدان برگزار می شود.

گفتنی است این نمایشگاه از روز گذشته افتتاح گردیده و تا سوم ماه حمل/فروردین 1400 به صورت مجازی و با حضور 234 اثر از 30 کشور جهان به نمایش درخواهد آمد.

در حاشیه مراسم افتتاحیه نفیس ترین و بزرگترین قرآن جهان به طول 250 سانتی متر و عرض 175 سانتی متر و 660 صفحه به نمایش گذاشته می شود.

ح ح

نظر شما
ارسال نظر