نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2948
-
الف
+

برگزاری محفل شعر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر با حضور شاعران ایران، افغانستان، پاکستان و هندوستان

محفل شعر «فارسی‌سرایان» در سلسله محافل شعر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر به‌صورت مجازی برگزار می شود.

به گزارش آی فیلم 2، محفل شعر «فارسی‌سرایان» در سلسله محافل شعر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر پنج‌شنبه ۲ دلو(بهمن) ۱۳۹۹ به‌صورت مجازی برگزار می شود.

این محفل قرار است با میزبانی «محمدکاظم کاظمی» ساعت 21:00 پنج‌شنبه ۲ دلو(بهمن) ۱۳۹۹ و با حضور شاعرانی از ایران، افغانستان، پاکستان و هندوستان برگزار شود.

علیرضا قزوه، محمود اکرامی فر و صابر ساده از ایران، سید ابوطالب مظفری، ضیا قاسمی، زهرا حسین زاده، زینب بیات، سکندر حسینی، مریم حسینی تکیه ای، غلامعباس حسینی و زهرا زاهدی از افغانستان، احمد شهریار از پاکستان و سرویش تریپاتی از هندوستان در این محفل حضور دارند.

جشنواره شعر فجر سال 1385 خورشیدی در ایران پایه ریزی شد. دو دوره اول آن غیررقابتی بود و تنها در آن از شاعران بزرگ تجلیل می‌شد.

از دوره سوم، جشنواره شکل رقابتی به خود گرفت و از هشتمین دوره، توانست گستره خود را وسعت ببخشد و از یک جشنواره «ملی» به یک جشنواره «بین‌المللی» تغییر وضعیت دهد.

گفتنی است پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در گروه‌های شعر کلاسیک، شعر نو(قالب‌های: نیمایی و سپید)، شعر محاوره، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر(پژوهش‌های حوزه شعر) توسط موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می شود.

ع ا/ ح ح

نظر شما
ارسال نظر