نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4508
-
الف
+

«سمیع الله عطایی»: با برگزاری جشنواره های اخیر در افغانستان به آینده سینما در کشورم امیدوار شدم

«سمیع الله عطایی» در مصاحبه اختصاصی با شبکه آی فیلم2 از وضعیت کنونی سینمای افغانستان گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «سمیع الله عطایی» بازیگر و کارگردان افغانستانی در مصاحبه اختصاصی با شبکه آی فیلم2 از وضعیت کنونی سینمای افغانستان گفت.

سمیع الله عطایی در پیوند با فعالیت های خود در افغانستان گفت: وقتی به افغانستان بازگشتم، فعایت چندانی نداشتم به حیث یک کارگردان در یک پروداکشن مصروف شدم و بعد از سه سال در دانشگاه «ابن سینا» تدریس را آغاز کردم.

«سمیع الله عطایی» بازیگر و کارگردان افغانستانی : آی فیلم2 حرکت مثبتی را در پیش گرفته است/گام مثبت صدا و سیمای ایران در نزدیکی کشورهای فارسی زبان

وی ادامه داد: فلم کوتاهی درباره «رقص های محلی» ساختم و بعد از آن مستند «زنگ تفریح سه و چهل و پنج» را ساختم که در جشنواره «لاجورد»سال روان به نمایش گذاشته شد و توانست در بخش موزیک جوایزی را کسب کند.

عطایی در مورد وضعیت فعلی سینمای افغانستان اظهار داشت: در حال حاضر پیشرفت چندانی را حس نمی کنم اما با فعالیت های اخیر مانند برگزاری چند جشنواره، کورسوی امیدی به سینمای افغانستان دارم. به نظرم اگر به صورت بنیادی فعالیت نکنیم و حمایت های دولت و کمپنی های خصوصی وارد این عرصه نشوند و اقتصاد سینما پیشرفت نکند، به این صنعت در افغانستان امیدوار نیستم.

وی در راستای راه های پیشرفت سینمای افغانستان اذعان نمود: ما باید فراتر از آن چیزی که در حال حاضر هستیم، حرکت کنیم. در قدم اول باید عناصر فرهنگی افغانستان را به خوبی بشناسیم و در مرحله بعد روی اشتراکات فرهنگی کار کنیم.

بازیگر سریال «کتابفروشی هدهد» درباره فعالیت های مشترک سینماگران ایران و افغانستان گفت: در سال های اخیر در ایران شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه بودیم و یکی از آن ها، تاسیس شبکه آی فیلم2 می باشد، همچنین سریال های اخیر تولید شده در ایران نگاه خوبی به مهاجرین داشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تعدادی از برنامه های شبکه آی فیلم2 را در فضای مجازی دنبال می کنم و این اتفاق خوبی است، اگر به صورت دقیق کار شود و تصویر متفاوتی از افغانستان برای سایر کشورها نمایش داده شود، بسیاری از مشکلات جامعه مهاجرین حل می شود.

بیشتر بخوانید:

ناگفته های شنیدنی «سمیع الله عطایی» کارگردان و بازیگر افغانستانی

ع ا

نظر شما
ارسال نظر