نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2753
-
الف
+

«رضا کیانیان» هم به جمع بازیگران مبتلا به کرونا اضافه شد

«رضا کیانیان» بازیگر سینما،تلویزیون و تیاتر ایران به «کرونا» مبتلا شد.

به گزارش آی فیلم 2،«رضا کیانیان»بازیگر کهنه کار سینما ، تلویزیون و تیاتر ایران که مخاطبان شبکه آی فیلم2 هنرنمایی وی را در سریال «کیمیا» تماشا کردند با تایید ابتلای خود به بیماری کرونا گفته است: خوشبختانه کرونای من از نوع خفیف است و وضعیت صحی ام خوب است.

کیمیا

او ادامه داد: اطبا به من گفتند ۵ یا شش روز از ابتلای شما می‌گذرد، بدن شما بسیار مقاوم است و الان هم در قرنطینه خانگی می‌توانید مراحل تداوی خود را سپری کنید ولی بهتر است بستری شوید تا با تقویت و زیر نظر بودن، نقاهت و بی‌حالی بعد از کرونا را نداشته باشید و بتوانید با انرژی کارتان را ادامه دهید.

طی چند ماه اخیر تعداد زیادی از هنرمندان ایرانی دچار کرونا شده‌اند. شرایط کار در پروژه‌های هنری بخصوص برای بازیگران که امکان استفاده از ماسک و رعایت دیگر پروتکل‌های صحی را ندارند، به گونه‌ای است که بسیاری از آنان در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار می‌گیرند.

رضا کیانیان  زاده ۲۹ جوزاء(خرداد) ۱۳۳۰، تهران بازیگر سینما، تیاتر، تلویزیون و نویسنده ایرانی است.

کیانیان فعالیت در سینما را از سال ۱۳۶۸ با حضور در فلم «تمام وسوسه‌های زمین» ساخته حمید سمندریان آغاز کرد.

فلم کیمیا ساخته احمدرضا درویش نخستین کار قابل توجه او بود.

آژانس شیشه‌ای نقطه اوج او در سینما بود، وی در شانزدهمین دوره جشنواره فلم فجر برای بازی در فلم در این فلم جایزه بهترین بازیگر نقش دوم را گرفت و در سیزدهمین دوره جشنواره فلم فجر برای بازی در فلم کیمیا کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد نقش دوم بود.

فلم‌های سگ‌کشی، سینما سینماست، گاهی به آسمان نگاه کن، ماهی‌ها عاشق می‌شوند، یک حبه قند، فرش باد، یک تکه نان، روبان قرمز و کفشهایم کو؟ از کارهای شاخص رضا کیانیان به‌شمار می‌رود که در این آثار بازی‌های متفاوت و فوق‌العاده‌ای را به نمایش گذاشت.

او برای بازی ماندگارش در فلم خانه‌ای روی آب نیز سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را از بیستمین دوره جشنواره فلم فجر بدست آورد.

معروف‌ترین نقش تلویزیونی رضا کیانیان نقش جمشید در سریال شلیک نهایی به کارگردانی محسن شاه‌محمدی می‌باشد. شهرت و محبوبیت کیانیان در نقش جمشید چنان بود که مودل مو و لباس‌های جمشید در میان جوانان و به نام مودل جمشیدی رایج شد.

شلیک نهایی

به‌طور یقین بحث برانگیزترین و جنجالی‌ترین نقش تلویزیونی وی در سریال‌های، کیف انگلیسی در نقش یک روحانی مسن می‌باشد. برجسته‌ترین کار کیانیان در تلویزیون بازی وی در سریال مختارنامه در نقش عبدالله بن زبیر، خلیفه بزرگ زبیری در مکه مکرمه است که علاوه بر آن که متفاوت‌ترین نقش هنری وی محسوب می‌شود.

11

وی یکی از بازیگران ثابت مجموعه تلویزیونی وکلای جوان نیز بوده‌است.

سریال های شاهدان کوچک،دوران سرکشی، روزگار قریب، کلاه پهلوی ، کیمیا، زندگی از نو، بوی باران از جمله ثاری هستند که این بازیگر کهنه کار در آن ها به ایفای نقش پرداخته است.

 

در پیوند با این خبر بخوانید : 

بازیگران ایرانی که نقش افغانستانی ایفا کردند/رضا کیانیان (1)

مصاحبه اختصاصی آی فیلم2 با بازیگر پرآوازه سینمای ایران

«رضا کیانیان» : هیچ فرهنگی نیست که از قصه جدا باشد

م ا 
 

نظر شما
ارسال نظر