نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
913
-
الف
+

26 جدی؛ سالروز درگذشت بازیگر «معمای شاه»

در این گزارش به بهانه سالروز درگذشت «حسین محب اهری» سکانسی از سریال «معمای شاه» را تماشا می کنید.

به گزارش آی فیلم 2، دو سال از روزی می‌گذرد که شنیدیم «حسین محب اهری» بازیگر سینما و تلویزیون ایران  با تمام مقاومت‌ها و مبارزه‌هایش در برابر سرطان، برای همیشه با صحنه روزگار وداع کرد.

 26 جدی(دی) ‌ 1397. خبری که بامداد به ما رسید! سخت بود باور کنیم سرطان، حسین محب‌اهری بازیگر کاربلد سینما و تلویزیون ایران را شکست داده است. چرا که او از فعالیت دست برنمی‌داشت حتی موقعی که این بیماری سخت اجازه نمی‌داد او به راحتی راه برود. مراحل تداوی را طی می‌کرد اما با همه سعی و تلاش و مقاومت، نمی‌گذاشت مرض سرطان بر او غلبه کند. 

بازیگر سریال پرمخاطب «دردسرهای عظیم» درگذشت

«محمدرضا ورزی» کارگردان سریال «معمای شاه» که این روزها از شبکه آی فیلم 2 درحال نشر است طی یک مصاحبه درباره نقش «داکتر ایادی» که زنده یاد «حسین محب‌اهری» بازی کرده بود، اظهار داشت: خیلی سال‌ است این بازیگر بزرگ را می‌شناسم، تا جائیکه او را «عمو حسین»صدا می‌زدم و در چهار پروژه«سال‌های مشروطه»، «تبریز در مه»، «معمای شاه» و فلم سینمایی «قصه عشق پدرم» که هنوز اکران نشده است با وی همکاری داشته ام. 

وی افزود : اما در بین همه این نقش‌های منحصر به فرد، «داکتر ایادی» ایشان ماندگار شد. حسین محب اهری مردی برای تمام سال‌های هنر این مملکت و مرز و بوم خیلی متأسف هستم و  حسین از تبار نسلی است که دیگر جایشان پُر نخواهد شد.

برزو نیک‌نژاد کارگردان ایرانی که در سریال «دردسرهای عظیم2» با مرحوم «حسین محب اهری» همکاری داشت نیز با تاکید بر اینکه باید عزت و پایداری و مقاومت را از محب اهری بیاموزیم به خبرنگار تسنیم گفت: وی بازیگری بود که در همه حال انگیزه هنرنمایی داشت و هیچ اتفاقی حتی سرطان نمی‌توانست مانعِ پیشرفت و پیشبرد او شود.

نیک نژاد عنوان کرد ه است : هنرمندی که اولین کار جدی‌اش در عرصه تیاتر را در سال 1353 شروع کرد، برای اولین‌بار در سال 1358 به تلویزیون آمد و سال 1360 اولین کار سینمایی را تجربه کرد. این سه دوره تاریخی شروع کاری‌اش در هنر سینما، تلویزیون و تیاتر بود.

22

بازیگر سریال «دردسرهای عظیم» در گریم های مختلف

بازیگران ایرانی که نقش افغانستانی ایفا کردند/ حسین محب اهری(12)

44

33

حسین محب‌اهری بیست و نهم میزان(مهر)سال 1330 در تهران به دنیا آمد.

بازی در سینما را از سال 1365 با ایفای نقش کوچکی در فلم «رابطه» به‌کارگردانی «پوران درخشنده» آغاز کرد. 

وی در فلم‌های سینمایی «سه بیگانه»، «قشنگ و فرنگ»، «ساکن طبقه وسط»، «فرزند چهارم»، « پسر آدم، دختر حوا»، «اسپاگتی در هشت دقیقه»، «روز واقعه»، «همسر»، «سیرک بزرگ»، «دو فیلم با یک بلیت»و «محموله» به ایفای نقش پرداخته است.

«شب عید»، «علی‌البدل»، «بیمار استاندارد»، «حالت خاص»، «دردسرهای عظیم2»، « خوب، بد، زشت»، «پایتخت2» ، «تبریز در مه» ، «مختارنامه»، «راه شب»، «بهداشت2»، «خانواده محبوب»، «نابغه‌های قرن بیستم» ، «مدرسه ما»، «این خانه دور است»، «چاق و لاغر و مأمور سوم» ، «هتل پرستاره»، «باجناق‌ها»، «بوعلی سینا»و «سربداران» از سریال های تلویزیونی هستند که زنده یاد «حسن محب اهری» در آن ها بازی کرده است. 

در پیوند با این خبر بخوانید :

خداحافظی مردم ایران با هنرمندی که می‌خندید و می‌خنداند

توصیف زیبای شهاب حسینی از «حسین محب‌اهری»

م ا 

نظر شما
ارسال نظر