نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1921
-
الف
+

«کاوه آیریک»: دنیای تیاتر و نمایشنامه نویسی زندگی من را تغییر داد

«کاوه آیریک» با حضور در برنامه «پنجره» از نحوه ورود به دنیای بازیگری و کارگردانی سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «کاوه آیریک» کارگردان افغانستانی با حضور در برنامه «پنجره» از نحوه ورود به دنیای بازیگری و کارگردانی سخن گفت.

«کاوه آیریک» کارگردان تیاترهای عروسکی، در پیوند با نحوه ورودش به دنیای سینما گفت: به دلیل جنگ های داخلی به ایران مهاجرت کردیم و دیگر نتوانستم به تحصیل ادامه دهم. بعد از مدتی به کابل برگشتم و متوجه شدم به حیث یک مهاجر چیزی برای ارائه ندارم و این امر کمی مرا نا امید ساخت، بار دیگر به ایران آمدم و به دنبال این موضوع بودم که به چه چیزی علاقه دارم.

«کاوه آیریک»: افغانستان سوژه های بسیار مناسبی را برای ساخت آثار سینمایی دارد

وی ادامه داد: به طور اتفاقی با گروهی از هموطنان که یک گروه تیاتر را تشکیل داده بودند، آشنا شدم. قرار بود تیاتری را با موضوع «سواد و تحصیل» اجرا کنند و از من خواستند تا ایده خود را برای این کار بیان کنم؛ ایده خود را بعد از بررسی ارائه دادم و گروه از آن استقبال کرد. به طور جدی نمایش نامه را نوشتم و هنگامی که تیاتر اجرا شد، بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

کارگردان تیاتر «سیه‌موی و جلالی» در مورد تحصیلاتش خاطر نشان کرد: بعد از این اجرا متوجه شدم دنیای تیاتر و نمایشنامه می تواند زندگی مرا تغییر دهد و رفتن به کورس های بازیگری و کارگردانی را آغاز کردم و کارهای مختلف تیاتر را کارگردانی کردم.

وی در پیوند با اجرای تیاترهای خیابانی در کابل گفت: به کابل برگشتم و فهمیدم که به ساخت فلم هم بسیار علاقه دارم، در این بین یک گروه تیاتر به نام «میم» تشکیل دادم و تیاتر های خیابانی را در مناطق محروم آغاز کردیم، اولین تیاتر پانتومیم را با عنوان «دوستی» در بیش از 50 مکتب اجرا کردیم که بسیار موفقیت آمیز بود.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر