نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2189
-
الف
+

روایت نقش آفرینی‌های «آزیتا حاجیان» در موزیم سینمای ایران ماندگار شد

در این گزارش به بهانه سالگروز تولد «آزیتا حاجیان» مرور مختصری با کارنامه هنری این هنرمند ایرانی داریم.

به گزارش آی فیلم 2، «آزیتا حاجیان» بازیگر سینما، تیاتر و تلویزیون ایران متولد ۲۱ جدی (دی)  ۱۳۳۶، دانش آموخته رشته بازیگری و کارگردانی تیاتر است.

آغاز فعالیت هنری او از 1354 خورشیدی با نمایش «خورشید خانم آفتاب کن» می باشد.

وی  نخستین بار در سال 1368 خورشیدی با بازی در فلم «دزد عروسک ها» در سینما و نقش آفرینی در سریال «آپارتمان» در سال 1372 خورشیدی در تلویزیون حضور یافت.

11

بانو حاجیان در سال 1375 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه بازیگری در تلویزیون گذراند و در آثار مهمی ایفای نقش کرد.

آثار مهم «آزیتا حاجیان» در این سال، بازیگری در سریال های «امام علی (ع)» به کارگردانی «سید داود میر‌باقری»، «دبیرستان خضراء» ساخته «اکبر خواجویی» و «دومین انفجار» به کارگردانی «نادر مقدس» محسوب می‌شود. 

وی در سال 1388 خورشیدی در سن 52 سالگی با ایفای نقش در فلم «کیمیا و خاک» به کارگردانی «عباس رافعی» توانست در بیست و هشتمین دوره جشنواره فلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین نقش دوم زن نامزد شود.

سریال «تا ثریا» ساخته «سیروس مقدم» در سال 1390 از دیگر سریال های پربیننده ای بود که «آزیتا حاجیان» در آن ایفای نقش کرده است.

یکی از آخرین سریال های پربیننده بانو حاجیان «کیمیا» ساخته «جواد افشار» محصول سال 1394 بود که به همراه دخترش «مهراوه شریفی نیا» در آن به هنرنمایی پرداخت.

11«سفر جادویی»، «اوینار»، «دایان باخ»، «از گل شب بو»، «راه افتخار»، «آدم برفی»، «روبان قرمز»، «موج مرده»، «شمعی در باد»، «معادله»، «باغ فردوس پنج بعداظهر»، «محیا»، «دیوار»، «خواب زمستانی»، «سایه ها»، «تاکسی نارنجی»،  «لاله»، «ماه در جنگل»، «زیر سقف دودی»،  «نجلا»، «سالهای دور از خانه» و ... از دیگر فلم و سریال هایی است که آزیتا حاجیان در آن ها ایفای نقش کرده است.

بانو حاجیان در یک گفتگوی مفصل تصویری با موزیم سینمای ایران که امروز به بهانه سالروز تولدش بخشی از این مصاحبه منتشر شده است، از دوران طفولیتش صحبت کرده و  از همکاری اش با «ابراهیم حاتمی کیا» در «روبان قرمز» به عنوان یک همکاری غنی و قوی یاد کرده است.

گفتنی است سریال های «دبیرستان خضراء»، «سفر سبز»و «کیمیا» با نقش آفرینی بانو حاجیان از شبکه آی فیلم 2 برای مخاطبان فارسی زبان نشر شده است.

11

بیشتر بخوانید :

اختصاصی؛ سریال «کیمیا» را از شبکه آی فیلم 2 تماشا کنید

«مهراوه» و «ملیکا شریفی نیا» خواهران بازیگر سینما و تلویزیون ایران

باهم تماشا کنیم؛ پشت صحنه ای از سریال «کیمیا»

 م ا

نظر شما
ارسال نظر