نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2301
-
الف
+

«سعید پیردوست»: مردم من را با «شب‌های برره» می‌شناسند/همیشه به کار با «مهران مدیری» افتخار کردم

«سعید پیردوست» بازیگر سریال «شب های برره»، طی یک مصاحبه از دلایل حضور کم رنگش در سینما و تلویزیون گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «سعید پیردوست»بازیگر سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان آی فیلم2 شاهد نقش آفرینی وی در سریال «شب های برره» بودند، در یک مصاحبه از دلایل حضور کم رنگش در سینما و تلویزیون سخن گفت.

«سعید پیردوست» گفت: از زمانی که کرونا آمده بیشتر ترجیح می‌دهم در خانه باشم. هرکاری هم به ما پیشنهاد می‌شود خوشبختانه یا متاسفانه رد می‌کنم؛ زیرا نمی‌توان کرونا را شوخی گرفت. فقط نتوانستم به فلم «خائن‌کشی» جدیدترین اثر «مسعود کیمیایی» جواب رد بدهم و برای تست گریم هم رفتم.

وی درباره شخصیتی که قرار است در این فلم ایفا کند و همبازی شدن با «مهران مدیری»، تأکید کرد: به ما گفته‌اند از 20 جدی(دی) به بعد فلمبرداری آغاز می‌شود. نقش تقریبا منفی در این فلم سینمایی دارم و البته با مهران مدیری بعد از مدت‌ها، به عنوان بازیگر همکاری خواهم داشت. نقشی است که باید ببینیم در پروژه چطور در خواهد آمد.

بازیگر سریال‌ «کاراگاه علوی» در پاسخ به این سوال که «چرا مثل سایر بازیگران با مهران مدیری همکاری جدید نداشته اید؟» گفت: واقعا پیش نیامد! معمولاً نقش باید به بازیگر بیاید و انتخاب شود؛ وقتی با آن شخصیت سنخیتی نداشته باشیم، نمی‌توانیم خودمان را تحمیل کنیم. حتما در کارهای جدید نقشی برای من نداشتند. همیشه به کار با مهران مدیری افتخار کرده‌ام و برایم لذت‌بخش بوده‌ است. هیچ‌وقت دنبال این نبوده‌ام که خودم را به کاری تحمیل کنم.

او با اشاره به بازی ماندگارش در کنارِ «خسرو شکیبایی» و علاقه به سریال های «نقطه چین» و «پاورچین» اذعان نمود: من در سینما فلم «مزاحم» را فراموش نمی‌کنم،زیرا لحظات جذابی را با مرحوم شکیبایی سپری کردم. در تلویزیون هم «نقطه‌چین»، «پاورچین» و «شب‌های برره» از جمله کارهایی بوده‌اند که همیشه از آن‌ها به خوبی یاد می‌کنم، در سرک ها و گذرها بیشتر مرا با «شب‌های برره» می‌شناسند.

بازیگر سریال شب های برره با اشاره به علاقه و حضور در سریال‌های تاریخی مثل «مختارنامه»، به خبرنگار تسنیم گفت: دوست دارم نقش‌های جدی را بیشتر تجربه کنم. از اینکه نتوانستم با «علی حاتمی» کار کنم حسرت می‌خورم؛ همچنین دوست داشتم با «داریوش مهرجویی» کاری را تجربه کنم که تا امروز این امکان فراهم نشده است. در خیلی از سریال‌های تلویزیونی بوده‌ام اما دوست داشتم در کارهای تاریخی مثل «مختارنامه» ایفای نقش می‌کردم.

پیردوست با بیان اینکه جای قصه‌های اصیل و ساده قدیمی در تلویزیون خالی است، خاطرنشان کرد: می‌دانید که  واقعا قصه‌های قدیم یک شور و حال دیگری داشت حتی اگر به آثار هالیوود هم نگاه کنید فلم‌های تاریخ سینما و فلم‌های تاریخی، یک حال و هوای دیگری داشتند. امروز جای آثار اصیل در تلویزیون ما خالی‌است و جای آن را کارهای کمپیوتری، اکشن و پر از هیاهو گرفته است. البته که حرفه ما ایجاب می‌کند خودمان را با شرایط وفق بدهیم.

بازیگر سریال «مرد هزارچهره» در پایان خاطر نشان کرد: در سالروز تولدم آرزو می‌کنم شر این ویروس منحوس کم شود. افتخار می‌کنم مردم مرا هنرمند محبوب خودشان می دانند. من لیاقت این واژه را ندارم اما همیشه سعی کرده‌ام رضایت مردم را جلب کنم. توقع من از سینماگران، دست‌اندرکاران و مسئولین این است، به فکر بازیگران کهنه کار این عرصه باشند.

«علیرضا پیردوست» با نام هنری «سعید پیردوست» زاده ۱۶ جدی(دی) ۱۳19  هجری خورشیدی در تهران، بازیگر تیاتر، سینما و تلویزیون اهل ایران است.

وی با فلم «گوزن‌ها» اثر «مسعود کیمیایی» وارد عرصه سینما شد و با سریال «فردا روز دیگری است» وارد قاب تلویزیون شد.

 پیردوست در سریال‌های متعددی به کارگردانی مهران مدیری ایفای نقش کرده‌ است و او را بیشتر با آثار طنز می شناسند.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر