نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2580
-
الف
+

«گرگم و گله می‌ برم» و «سانگ اسپرو» از ایران به اسکار می روند

پویانمایی های «گرگم و گله می‌برم» به کارگردانی «امیرهوشنگ معین» و «سانگ اسپرو » ساخته  «فرزانه امیدوارنیا» در فهرست نهایی فلم‌ های کوتاه انیمیشن اسکار ۲۰۲۱ قرار گرفتند.

 به گزارش آی فیلم 2، با پایان یافتن دوره مقدماتی، اسامی ۹۶ فلم کوتاه انیمیشن اسکار ۲۰۲۱ برای رقابت با یکدیگر منتشر شد. 

بر این اساس انیمیشن «گرگم و گله می‌برم» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران توانسته است با دریافت جایزه کبوتر طلایی بهترین فلم کوتاه در بخش انیمیشن کوتاه جشنواره «لایپزیگ آلمان» ۲۰۱۹ و نیز جایزه «هیروشیما» ٢٠٢٠ شایسته معرفی به این بخش شود.

2021

هر ساله جشنواره‌های مورد تائید آکادمی اسکار که از درجه اعتبار برخوردار هستند برندگان جوایز بهترین انیمیشن خود را به آکادمی اسکار معرفی می‌کنند که در این فهرست زیباترین، ابتکاری‌ترین و متمایزترین انیمیشن‌های جهان به چشم می‌خورد.

انیمیشن «گرگم و گله می‌برم »تاکنون ۱۵ جایزه بین‌المللی را در کارنامه خود ثبت کرده و بیش از ۳۰ حضور بین‌المللی نیز داشته است.

جایزه ویژه جشنواره بین‌المللی انیمیشن «مونسترا پرتغال»، جایزه اول پنجمین جشنواره بین‌المللی فلم‌های انیمیشن «ماراتن یونان»، جایزه فروغ آسیای پانزدهمین جشنواره بین‌المللی این دی انیمیشن کروریای ‌جنوبی، جایزه بزرگ بخش مسابقه جهانی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فلم‌های انیمیشن پاریس، جایزه نیوفیس بیست‌ودومین جشنواره مدیا آرت جابان و… عنوان برخی از جوایز پویانمایی «گرگم و گله می‌برم» است.

گفتنی است در لست نود و شش تایی اسکار، نام انیمیشن دیگری از ایران با عنوان «سانگ اسپرو» یا «آواز گنجشک» تولید مشترک ایران و دانمارک ساخته  «فرزانه امیدوارنیا»  که موفق به دریافت تندیس بهترین انیمیشن کوتاه از جشنواره «لیبو» شده بود نیز به چشم می‌خورد.

اسپرو

به نقل از ایرنا ،این انیمیشن کوتاه در مدت زمان تقریبی ۱۰ دقیقه و با موضوع مهاجرت تاکنون در بیش از چهل جشنواره مهم بین المللی حضور داشته و موفق به دریافت هفت جایزه از جمله از جشنواره فلم «جیفونی» شده است.

بیشتر بخوانید :

انیمیشن کوتاه «سانگ اسپرو» مجوز حضور در اسکار 2021 را دریافت کرد

فلسطین با یک فلم متفاوت در اسکار 2021

کانادا، جاپان و آلمان نمایندگان خود را در اسکار 2021 اعلام کردند

«مجید مجیدی» با کودکان کار به اسکار می رود

فنلاند، دانمارک، اندونزیا و فرانسه وارد میدان اسکار ۲۰۲۱ شدند

نماینده کوریای جنوبی برای اسکار 2021 معرفی شد

روسیه با «رفقای عزیز!» راهی اسکار ۲۰۲۱ می‌شود

«جالیکاتو» نماینده سینمای «هند» در «اسکار» ۲۰۲۱ شد

«درک تسانگ » نماینده هنگ کنگ در اسکار 2021 شد

 م ا

نظر شما
ارسال نظر