نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1999
-
الف
+

آخرین وضعیت سینمای افغانستان از زبان «کاوه آیریک»

«کاوه آیریک» کارگردان تیاتر های عروسکی درمصاحبه با آی فیلم2 در پیوند با آخرین وضعیت سینمای افغانستان گفت.

«کاوه آیریک» کارگردان تیاترهای عروسکی در مراسم «رویداد فرهنگی افغانستان» در مصاحبه اختصاصی با آی فیلم 2، در پیوند با آخرین وضعیت سینمای افغانستان سخن گفت.

کارگردان تیاتر «سیه‌موی و جلالی» در مورد آخرین فعالیت های خود این چنین گفت: بعد از جشنواره مبارک به کابل برگشتیم و چندین تیاتر عروسکی با موضوع دوستی در ولایات مختلف، برای کودکان اجرا کردیم و بعد از آن چند مستند ساختم و به همین علت کمی از تیاتر عروسکی دور ماندم.

وی ادامه داد: در حال حاضر چند تیاتر عروسکی آماده داریم که یکی از آن ها به معرفی زنان موفق افغانستان از گذشته تا به امروز می پردازد.

بیشتر بخوانید:

وی در پاسخ به سوال «به نظر شما از تیاتر عروسکی چقدر می توان برای نشان دادن اشتراکات فرهنگی کشورهای فارسی زبان استفاده نمود؟» پاسخ داد: در نگاه اول به نظر می رسد تیاتر عروسکی برای اطفال است اما گستره مخاطبان آن بسیار وسیع می باشد. داستان های مشترکی بین ایران و افغانستان وجود دارد که می توان به آن ها پرداخت و بهتر است هر دو کشور یک گروه را برای ساخت آن در نظر بگیرند و همه چیز از دید آن ها بررسی شود.

کاوه آیریک در پیوند با برگزاری «رویداد فرهنگی افغانستان» و تفاهم نامه های همکاری سینمای ایران و افغانستان اظهار داشت: از طرف افغان فلم به ایران آمدیم تا با نهادهای مختلف سینمایی ایران گفت و گو داشته باشیم و خبردار شدیم که این برنامه قرار است برگزار شود و تلاش کردیم که در آن حضور یابیم.

آیریک ادامه داد: در نشست هایی که برگزار شد، بیشتر روی ظرفیت های سینمای ایران و افغانستان تمرکز داشتیم و بورسیه های تحصیلی و بازار مشترک فلم مورد بررسی قرار گرفت زیرا علاقه شدید مردم افغانستان به فلم و فضای بکر آن باعث می شود تا این صنعت رونق بیشتری داشته باشد و افغانستان در نظر مردم ایران بیشتر دیده شود.

وی در پایان یادآوری کرد: سینمای ایران پر از کلیشه شده اما افغانستان داستان ها و روایت های مختلفی دارد که می تواند سوژه های بسیار مناسبی را برای ساخت آثار سینمایی فراهم کند.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر