نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1865
-
الف
+

«صحرا کریمی»: بازار فلم مشترک بین ایران و افغانستان راه اندازی می شود

«صحرا کریمی» رئیس افغان فلم در مصاحبه اختصاصی با آی فیلم2 در مورد تعاملات جدید سینمای ایران و افغانستان سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «صحرا کریمی» رئیس افغان فلم در حاشیه مراسم «رویداد فرهنگی افغانستان» که عصر روز پنج‌شنبه 11 جدی(دی) در «تهران» برگزار شد، در مورد تعاملات جدید سینمای ایران و افغانستان سخن گفت.

وی در پیوند با این تعاملات اظهار داشت: همراه با تعدادی از فلم سازان مستقل و اعضای افغان فلم به ایران آمدیم تا در زمینه آموزش، تولیدات مشترک و همکاری فرهنگی در حوزه سینما، تعاملاتی را با صدا و سیمای ایران داشته باشیم.  طی 4 روز جلسات فشرده و پرباری داشتیم که قصد داریم تا تمام صحبت های انجام شده در قالب یک تفاهم نامه به امضا برسد.

پیام صلح و دوستی خواننده مشهور ایرانی در مراسم «رویداد فرهنگی افغانستان»

رئیس افغان فلم ادامه داد: تمام تلاش ما این است که سینمای افغانستان را احیا کنیم و این امر با کمک دولت و نهادهای خصوصی تحقق می یابد که در اولین اقدام در این راه، در سال جاری جشنواره با شکوه «لاجورد» را داشتیم و با استقبال فراوان روبرو شد. راه اندازی بازار فلم مشترک بین ایران و افغانستان و تولیدات مشترک روی مفاخر فرهنگی و ادبی هر دو کشور، از جمله اهداف این نشست بوده است.

صحرا کریمی در پاسخ به سوال «علاوه بر ایران آیا با تاجکیستان هم برای ساخت تولیدات مشترک اقدامی انجام شده است؟» گفت: با اشاره به اینکه سینمای ایران به خصوص بخش مستقل آن بسیار قوی است تصمیم گرفتیم ابتدا با ایران وارد تعامل شویم اما قصد داریم به زودی به تاجیکستان هم سفری داشته باشیم.

وی ادامه داد: بیش از سه میلیون مهاجر افغانستانی در ایران ساکن هستند که می توان با عبور از نگاه کلیشه ای به مهاجرین و کشف لایه های پنهان از زندگی آن ها نه تنها به تقویت سینمای افغانستان کمک می کند، بلکه موجب قوی تر شدن سینمای ایران نیز می گردد.

صحرا کریمی با اشاره به برگزاری مراسم رویداد فرهنگی افغانستان اذعان کرد: هر رویداد فرهنگی چه کوچک و چه بزرگ، تاثیر خود را به همراه خواهد داشت.

در پایان رئیس افغان فلم در پیوند با آخرین فعالیت های خود گفت: پروژه جدیدی در دست دارم با عنوان «سربازی که به خانه برگشت» به تهیه کنندگی«کتایون شهابی» که سال آینده فلمبرداری می شود.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر