نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
640
-
الف
+

«حسام الدین سراج»: موسیقی پیام آور صلح، مهر و دوستی بین انسان ها بوده است

در این گزارش پیام تصویری استاد «حسام الدین سراج» در مراسم «رویداد فرهنگی افغانستان» را تماشا می کنید.

به گزارش آی فیلم2، مراسم «رویداد فرهنگی افغانستان» عصر روز پنج‌شنبه 11 جدی/ دی در بخشهای  ادبیات و شعر، فرهنگ غذایی، موسیقی، تیاتر و سینما در خانه شعر وادبیات ایران در تهران برگزار شد.

 در این برنامه شخصیت های علمی، فرهنگی و سیاسی ایران و افغانستان ازجمله دست اندرکاران «افغان فلم»، معاون بخش فرهنگی سفارت «افغانستان» و... حضور داشتند ودرپیوند با ضرورت همکاری های فرهنگی بین 2 کشور به ایراد سخنانی پرداختند.

در بخشی از این مراسم پیام تصویری استاد «حسام الدین سراج» نشر شد.

این آوازخوان مشهور ایرانی در این پیام در پیوند با ارتباطات فرهنگی ایران و افغانستان صحبت کرد و از نقش موسیقی در همگرایی بین 2 کشور گفت.

«حسام الدین سراج» گفت :موسیقی پیام آور صلح،مهر و دوستی بین انسان ها بوده است .

وی افزود: موسیقی در موقعیت های نامناسب ایجاد آرامش و تلطیف روح کرده است و در این موقعیت و مشکلاتی که گریبانگیر مردم و جامعه است،چقدر خوب است برای اتحاد موسیقیایی و برنامه ریزی برای تولید آثار موسیقی در جهت تلطیف روح و ایجاد آرامش و موفقیت بکوشیم.

 در پایان این مراسم از چهره های ایرانی و افغانستانی که به نزدیکی 2 کشور یاری رسانده اند تقدیر به عمل آمد.

«حسام‌الدین سراج» متولد ۲۶ اسد/مرداد ۱۳۳۷ در اصفهان آوازخوان موسیقی سنتی ایرانی و نوازنده سنتور و سه‌تار است و سرپرستی گروه موسیقی سنتی ایرانی «بیدل» را نیز به عهده دارد.

آثار موسیقی که تاکنون از او منتشر شده است عبارتند از: باغ ارغوان، وصل مستان، شمس الضحی، یاد یار، آفاق عشق (خسرو شیرین، لیلی مجنون)، طریقت عشق، شرح فراق، آئینه رو، دل آرا، بی نشان، نگاه آسمانی، نرگس مست، بوی بهشت، شهر آشنایی، رویای وصل، وداع، عشق و مستی، نازنین یار، ماه نو، آئینه و آه، قصه گیسو، جام الست ،مسيحا، گريه بى بهانه ،لب خوانى باران، وچشم بى خواب..

گفتنی است که سال گذشته کانسرت «عاشقانه‌ های بی‌ مرز»‌ با اجرای «حسام الدین سراج» به یاد «احمد ظاهر» ستاره بیبدیل موسیقی افغانستان در تهران برگزار شد.

«حسام‌الدین سراج» تاکنون کانسرت هايى در جهت معرفى فرهنگ، هنر و موسيقى ايران در کشورهای امريكا، فرانسه، انگلستان، سوئیس، هالند، آلمان، یونان، اسپانیا، چین، ترکیه، کوریا، کانادا، تونس، قطر و روسیه برگزار کرده است.

بیشتر بخوانید :

برگزاری یک مراسم فرهنگی در قلب «تهران» با هدف افزایش همکاری فرهنگی ایران و افغانستان

کنسرت «عاشقانه‌ های بی‌ مرز»‌ بعد ار یک سال وقفه در برج میلاد تهران برگزار می شود

خبرهای جدید از کنسرت مشترک فارس زبانان در «تهران»

 م ا 

 

نظر شما
ارسال نظر