نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2679
-
الف
+

بشنویم؛ آهنگ زیبای «نم نم باران» با صدای «احمدولی»

در این گزارش آهنگ شنیدنی «نم نم باران» با صدای «احمد ولی» را شنونده خواهید بود.

به گزارش آی فیلم 2 ، «احمد ولی» آوازخوان محبوب افغانستان از طفولیت به موسیقی علاقه مند بود و در سن 12 سالگی نزد استاد «محمد هاشم طبله نواز» به آموختن موسیقی پرداخت.

احمدولی در حالی که هنوز شاگرد لیسه «حبيبيه» بود، یک نوار آزمایشی را رکورد نمود که مورد توجه مدیر «رادیو کابل» و آوازخوان مشهور استاد «زلاند» قرار گرفت و پس از مدتی دو پارچه دیگر به نام های «چشمان آبی» که با کمک استاد زلاند تنظیم شد و «مه روی تو» که ساخته خود احمدولی بود را اجرا کرد.

وی همچنان که در آکادمی پولیس کابل ثبت نام کرده بود، به حیث یک نوازنده حرفوی به اجرای خود زیر نظر استاد زلاند مصروف بود.

احمدولی پس از اجرای موسیقی همراه یک گروه موسیقی بین المللی از ایران، با حضور در برنامه های ملی تلویزیون و رادیو  و همچنین اجرای زنده، در سراسر افغانستان فعالیت های هنری خود را قوت بخشید.

وی به افتخار روز مادر کانسرتی را ترتيب داد كه مورد علاقه مردم قرار گرفت و موجب شد در همان سال احمدولی لقب هنرمند سال را کسب کند.

در سال 1980 میلادی اندکی پس از حمله اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان، احمد ولی که آوازخوان مشهور وطن بود به آلمان مهاجرت کرد و در سالهای 1984 و 1985 میلادی کانسرت هایی در آلمان ، فرانسه ، سوئیس ، انگلیس و سویدن با هدف کمک به پناهندگان افغانستانی برگزار نمود.

در همان سال ها، احمدولی یک کانسرت جمع آوری کمک های مالی با «Peter Maffay» ، آوازخوان مشهور آلمانی نیز برگزار کرد.

احمدولی علاوه بر اینکه یک کلاسیک خوان خوب است و راک را خوب ادا می کند، در نواختن ارمونیه نیز تسلط کامل دارد و پنچه های سحرآفرینش چنان پرده های ارمونیه را به بازی و نوا می کشاند که هر بیننده و شنونده را به حیرت تمام می برد.

«خاک کابل»، «کابل من»، «یاالله»، «مهد آریا» و «نم نم باران» از جمله پارچه های محبوب احمدولی آوازخوان افغانستانی می باشد.

در ویدیو بالا  آهنگ شنیدنی «نم نم باران» با صدای «احمدولی» را شنونده خواهید بود.

ع ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر