نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4579
-
الف
+

با لوکیشن های مختلف سریال «معمای شاه» آشنا شوید

در این گزارش تصاویری از لوکیشن های مختلف سریال «معمای شاه» را مشاهده می کنید.

به گزارش آی فیلم 2، «معمای شاه» سریال ایرانی در ژانر تاریخی به کارگردانی «محمدرضا ورزی» می باشد که در سال 1394 تولید شده است.

این سریال داستان به قدرت رسیدن «رضاشاه » و «محمدرضاشاه پهلوی» در ایران و جریانات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دوران سلطنت محمدرضا پهلوی را به تصویر کشیده است.

سریال «معمای شاه» به خاطر گریم‌ها، انتخاب بازیگر و لوکیشن متعدد مورد توجه قرار گرفته و از سریال های پر مصرف رسانه ملی ایران است.

در این سریال 1600 بازیگر و بیش از 150 نفر از عوامل سینمای ایران در بیش از 470 لوکیشن مختلف به ساخت این اثر پرداخته اند که بیشتر این لوکیشن ها واقعی بوده و این امر باعث شده بازیگران در حس و حال واقعی صحنه قرار بگیرند و  به اصطلاح در نقش خود «فرو» ‌روند. در ادامه به معرفی این لوکیشن های واقعی پرداخته ایم.

«کاخ سعد آباد» یکی از مهم‌ترین توقف گاه‌های گروه سازنده معمای شاه از زمان آغاز فلمبرداری بوده است. در این مکان کاخ‌های مختلف مورد استفاده گروه قرار گرفته و در هر کاخ، بخش‌های مختلف شاهد حضور سازندگان سریال بوده است.

در «کاخ شهوند» هم که به کاخ سبز مشهور است، بخش‌هایی همچون اتاق هیئت وزرا، تالار بزرگ، تالار حضور، تالار تشریفات، اتاق پیانو، اتاق خواب ثریا، اتاق کار رضا شاه،اتاق خواب محمد رضا و... مورد استفاده قرار گرفته است.

در محوطه سعد آباد کاخ دیگری به نام «ملت» وجود دارد که از آن با عنوان «کاخ سفید» هم نام برده می‌شود. در این مکان بخش‌های مربوط به تالار غذاخوری، دفتر کار فرح، اتاق خواب فرح، اقامتگاه پرون، اتاق بیلیارد، اتاق خو آب ثریا، تالار تشریفات و... مقابل کمره رفته است.

بخش عمده ای از زندگی «محمدرضا» که معمای شاه به آن می‌پردازد، در «کاخ نیاوران» رقم می‌خورد. استراحتگاه شاه، کاخ فریده دیبا، استراحتگاه فرح، تالار غذا خوری، سینمای اختصاصی، اتاق جنگ، تالار مذاکرات، دفتر کار محمدرضا شاه، اتاق خواب محمد رضا، تالار لباس‌های محمدرضا، عمارت ولیعهدی محمد رضا، اقامتگاه رضا پهلوی و... فضاهایی است که در این مکان به تصویر کشیده شدند.

«کاخ گلستان» نیز برای دوره‌هایی به طور متناوب محل حضور گروه سازنده معمای شاه بوده است. مثلاً در همین مکان صحنه‌های مربوط به «عروسی ثریا و محمدرضا» مقابل کمره رفته است.

«کاخ صاحبقرانیه» هم در میان لوکیشن ها این سریال جایگاهی ویژه برای خود دارد و صحنه‌های مختلفی از سریال در آن ضبط شده‌اند.

گفتنی است که سریال «معمای شاه» هر روز ساعت 20:00 به وقت تهران ، 21:00 به وقت کابل و 21:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان برای مخاطبان آی فیلم 2 نشر می شود.

بیشتر بخوانید: 

تماشای آنلاین سریال «معمای شاه»

مروری بر کارنامه هنری «گیتی ساعتچی» بازیگر سریال «معمای شاه»

جعفر دهقان : بسیاری از مردم می‌‌گفتند شما واقعی ‌ترین رضاخانی هستید که تا به امروز دیده بودیم

«رز رضوی» از سریال «مختارنامه» تا «معمای شاه»+ بیوگرافی

ع ا

نظر شما
ارسال نظر