نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1872
-
الف
+

«حسن اکلیلی» از «آقای گرفتار» تا «پشت کوه های بلند» + بیوگرافی

در این گزارش با «حسن اکلیلی» کمدین و بازیگر سینما و تلویزیون ایران بیشتر آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم 2، «حسن اکلیلی» زاده ۱۳۳۲ خورشیدی در اصفهان، کمدین و بازیگر ایرانی است. 

وی با بازی در فلم «هوای تازه» به کارگردانی «تورج منصوری» و نویسندگی «تیرداد سخایی» ساخته سال ۱۳۶۵ خورشیدی پا به عرصه بازیگری در سینما گذاشت.

«حسن اکلیلی» تیاترهای متعددی را در شهر اصفهان بازی و کارگردانی نموده و در سریال‌های تلویزیونی و چند فلم سینمایی حضور داشت. 

وی با نقش آفرینی در سریال «هشت بهشت» ساخته «اکبر خواجویی» در سال 1368 خورشیدی وارد تلویزیون شد.

سریال «هشت بهشت» روایتگر داستان‌های کتاب‌های کهن فارسی همچون جوامع الحکایات و لوامع الروایات، فرج بعد از شدت، گلستان سعدی و مثنوی معنوی است.

داستان اصلی این سریال درباره یک گروه از راهزنان است که در بیایان قافله‌ها را غارت و غنایم را بین خود تقسیم می‌کنند. رئیس گروه فردی بسیار محجوب است و از وظیفه خود برای مادرش چیزی نگفته است. کاروانی که راهی سفر حج و خانه خداست، در کاروانسرایی نزدیک حرامیان اقامت می‌کند و دزدها برای شناسایی به آنجا می‌روند…

«حسن اکلیلی» در سال 1370 در 38 سالگی در سریال «آقای گرفتار» نیز نقش آفرینی کرد.  

وی در این سریال نقش مردی را بازی می کند که در انتظار تولد اولین فرزند خود است، اما همسرش ۹ فرزند همزمان به دنیا می‌آورد. مصروفیت های ناشی از نگه‌داری ۹ گانه، ماجراهای زیادی را به دنبال دارد.

آحسن اکلیلی در سال 1379 در سریال «تفنگ سرپر» ساخته «امرالله احمدجو» در نقش «حیدر بیک» به ایفای نقش می پردازد که در نهایت اعدام می شود.

«تفنگ سر پر» داستان «غیبیش» پسر جوانی است که در دوران جنگ جهانی اول زندگی می‌کند. در این دوران به‌دلیل خودخواهی خان‌ها، حکام محلی، رجال درباری، شاهزادگان قاجار و بیگانگان اشغالگر، روزگار مردم به سختی و تیرگی می‌گذرد.

«حسن اکلیلی» در سال 1391 در سریال «پشت کوه‌های بلند» به کارگردانی «امرالله احمدجو» به ایفای نقش پرداخت. 

وی در این سریال با بازی به عنوان شخصیت «حاکم» توانست آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند.

 «تب در مطب»،«جنگجوی پیروز»، «شما فرشته‌اید» و «سلام سرزمین» از فلم های سینمایی و «خاتون»، «دل خوش سیری چند» ،«آتش دل»، «غفلت» و ... از دیگر سریال هایی است که اکلیلی در آن ها به ایفای نقش پرداخته است.

گفتنی است که سریال «آقای گرفتار» هر روز ساعت 17:00 به وقت کابل، 16:00 به وقت تهران و 17:30 به وقت دوشنبه از شبکه جهانی آی فیلم 2 نشر می شود .

بیشتر بخوانید: 

دانلود سریال «پشت کوه های بلند» 

دانلود سریال »آقای گرفتار» 

دانلود سریال «هشت بهشت»   

دانلود سریال «تفنگ سرپر» 

م ح

نظر شما
ارسال نظر