نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2872
-
الف
+

در «نظرسنجی» جدید شبکه جهانی آی فیلم 2 اشتراک کنید

سوال نظر سنجی جدید شبکه تلویزیونی آی فیلم 2 اعلام شد.

شبکه تلویزیونی آی‌ فیلم 2 به شکل ماهوار سوالاتی را در بخش نظرسنجی وبسایت این رسانه طراحی می کند تا از میزان رضایت و سلایق بینندگانش مطلع شود.

آی فیلم2 تاکنون سریال های مختلفی در ژانرهای گوناگون (اکشن، درام، پولیسی، تاریخی و ...) به نشر سپرده است.

نشر سریال های تاریخی همواره مورد استقبال بالای مخاطبان افغانستانی و تاجیکستانی این شبکه بوده و به همین دلیل در نظرسنجی جدید قصد داریم پیرامون این موضوع نظر بینندگان را جویا شویم.

سوال بخش نظرسنجی وب سایت آی فیلم 2 از مخاطبانش این است که؛

 از بین سریال های تاریخی نشر شده از آی فیلم۲ کدام یک را بیشتر دوست داشتید؟

  1. تبریز در مه
  2. روزگار قریب
  3. کیف انگلیسی
  4. کلاه پهلوی
  5. مدار صفر درجه
  6. معمای شاه

1- «تبریز در مه»، روایتی تاریخی از جنگ‌های میان ایران و روسیه در دوران حکومت فتحعلی‌شاه قاجار است. زمانی که روس‌ها، ایران را به جولانگاهی برای اهداف شوم و جنایاتشان تبدیل می‌کنند و با تصرف گرجستان و حمله به مسلمانان گنجه و شیروان، به سرحدات ایران دست‌اندازی می‌کنند. با خبر تعرض روس‌ها، فتحعلی‌شاه، ولیعهدش عباس‌میرزا را از تبریز به تهران فرا ‌خوانده و او را مأمور به مقابله علیه روس‌ها می‌کند.

کوروش تهامی، جمشید مشایخی، محمد مطیع، محمدرضا شریفی‌نیا، حسام نواب صفوی، الهام حمیدی، داریوش کاردان، رزیتا غفاری، سعید امیرسلیمانی، ارژنگ امیرفضلی، سیدجواد هاشمی، ژیلا سهرابی، زهیر یاری، حسین محب‌اهری، شهرام عبدلی، امیر دژاکام، چنگیز وثوقی، ولی‌الله مؤمنی، امیریل ارجمند، رامین راستاد، کمند امیرسلیمانی، کامران تفتی، عنایت بخشی، رضا فیاضی، علیرضا علیا، لیلا زارع زاده، امیر مهدی‌کیا، علی کریمی‌پور و فقیه سلطانی از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال تاریخی ایفای نقش می کنند.

2- سریال «روزگار قریب» الهام گرفته از زندگی داکتر «محمد قریب»، بنیان‌گذار طب اطفال در ایران است. داستان این سریال علاوه بر نمایش زندگی داکتر محمد قریب، بررسی تحولات دانش طب و رویدادهای سال ۱۲۹۵ تا ۱۳۵۴ هجری خورشیدی در ایران را روایت می‌کند.

مهدی هاشمی،شهاب کسرایی،ناصر هاشمی،مهران رجبی،آفرین عبیسی،حسین پناهی،رضا کیانیان،رضا بابک،هوشنگ توکلی و الناز حبیبی از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال نقش آفرینی کردند.

3- داستان سریال کیف انگلیسی در مورد زندگی شخصیتی خیالی به نام منصور ادیبان است که در فرانسه تحصیل نموده و پس از شکست در رقابت‌های انتخاباتی مجلس شورای ملی ، با حمایت دختری به نام مستانه ، در انتخابات دوره بعدی پیروز می‌شود. وی تحت تاثیر مستانه با انگلیسی‌ها آشنا شده و از این رهگذر تغییرات اساسی در زندگی خصوصی و تفکرات سابقش پدید می آید و ...

 این سریال را مرحوم «سیدضیاء‌الدین دری» در سال 1378 کارگردانی کرده است و از جمله بازیگران آن می‌توان به «علی مصفا»، «لیلا حاتمی»، «محمدرضا شریفی نیا»، «فرهاد اصلانی»، «رضا کیانیان»، «سیروس گرجستانی»، «صبا کمالی» و «سید حسام الدین نواب صفوی» اشاره کرد.

4- «کلاه پهلوی» پس از «کیف انگلیسی»، دومین سریال تاریخی مرحوم «سید ضیاءالدین دری» است که سال 1391 هجری خورشیدی از صدا و سیمای ایران نشر شد.

سریال «کلاه پهلوی» روایتی از زندگی «فرخ باستانی» جوانی ایرانی از طبقه فقیر جامعه است. او پس از تحصیل در لیسه دارالفنون تهران، برای ادامه تحصیل به پاریس می‌رود.

او طی حوادثی با دختری ایرانی ـ فرانسوی به نام بلانش آشنا می‌شود که از پدری فرانسوی و مادری ایرانی متولد شده‌است. فرخ با بلانش ازدواج می‌کند و موفق می‌شود به عنوان سکرتر «حسن تقی‌زاده» سفیر وقت ایران در پاریس در فاصله سال‌های ۱۹۳۳ تا ۱۹۳۴ مقرر گردد.

تقی‌زاده هنگام بازگشت فرخ باستانی به ایران، طی نامه‌ای خطاب به «علی اصغر حکمت» وزیر فرهنگ و معارف توصیه می‌کند از فرخ در دستگاه حکومت استفاده کند و...

«محمدرضا شریفی نیا»، «مریلا زارعی»، «رضا کیانیان»، «گوهر خیراندیش»، «بهاره کیان افشار»، «امین حیایی»، «داریوش فرهنگ»، «شقایق فراهانی»، «امیرعلی دانایی» و... بازیگران این سریال پر ستاره هستند.

5 -سریال «مدار صفر درجه» روایت گر زندگی جوانی به نام «حبیب پارسا» علاقمند به تحصیل در رشته فلسفه است که به کمک همسر خواهرش برای ادامه تحصیل در این رشته به فرانسه می‌رود.

استاد فلسفه دانشگاه پاریس «حبیب» را که دانشجویی باهوش است در پژوهشی با دختری یهودی به نام «سارا استروک» همکار می‌کند اما این پژوهش باعث تغییر در مسیر زندگی این دو جوان می‌شود.

«شهاب حسینی»، «رویا تیموریان»، «لعیا زنگنه»، «مسعود رایگان»، «ایرج راد»، «رحیم نوروزی» و «ناتالی متی» ( بازیگر فرانسوی ) به همراه سه بازیگر لبنانی («فواد البراهیم»، «هاسمیک تاچچیان» و «پیر دافر» ) و ۱۳ بازیگر هنگریایی در این سریال تلویزیونی ایفای نقش کرده‌اند.

6 - سریال «معمای شاه» داستان به قدرت رسیدن «رضاشاه» و «محمدرضاشاه پهلوی» در ایران و جریانات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دوران سلطنت محمدرضا پهلوی را در 95 قسمت به تصویر کشیده است.

در این سریال 1600 بازیگر و بیش از 150 تن از عوامل سینمای ایران حضور دارند.

علاقه مندان برای اشتراک در این نظرسنجی می توانند به آدرس fa2.ifilmtv.com مراجعه کرده و در قسمت پایین صفحه، گزینه مورد نظر را انتخاب نمایند.

ع ا / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر