نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3287
-
الف
+

«علی نصیریان» به عضویت پیوسته فرهنگستان هنر ایران درآمد

«علی نصیریان» از بزرگان عرصه تلویزیون، تیاتر و سینمای ایران به عضویت پیوسته فرهنگستان هنر ایران درآمد.

به گزارش آی فیلم 2، «علی نصیریان» از بزرگان عرصه تلویزیون، تیاتر و سینمای ایران با پیشنهاد گروه تخصصی نمایش و ادبیات نمایشی و تصویب مجمع عمومی فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران به عضویت پیوسته این فرهنگستان درآمد.

«علیرضا اسماعیلی» سرپرست فرهنگستان هنر، طی حکمی عضویت «علی نصیریان» را به عنوان عضو پیوسته فرهنگستان هنر ابلاغ کرد.

در بخشی از این حکم آمده است: «با عنایت به مصوبه پانزدهمین جلسه مجمع عمومی فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران و نظر به شایستگی‌ها و تجارب ارزشمند و سالیان سال تلاش و همت ستودنی جناب‌عالی در خلق آثار فاخر و ماندگار عرصه هنرهای نمایشی، به عضویت پیوسته این فرهنگستان منصوب می‌شوید.»

«علی نصیریان» که نقش‌هایی منحصر به فرد و ماندگار در تاریخ هنرهای نمایشی ایران ایفا کرده است، عضو گروه تخصصی نمایش و ادبیات نمایشی فرهنگستان هنر بوده و در سال ۱۳۸۰ به عنوان چهره ماندگار ایرانی در رشته بازیگری تیاتر و سینما شناخته شد و نشان درجه یک هنری را نیز دریافت کرد. 

«علی نصیریان» متولد 15 دلو(بهمن) 1313 خورشیدی در تهران است.

وی در سال 1332 به هنرستان هنرپیشگی که در آن زمان تنها مدرسه‌ تیاتر ایران بود، رفت. نصیریان با شرکت در آزمون ورودی و کسب نمره‌ قبولی، به دوره‌ 3 ساله‌ این هنرستان وارد شد.

نخستین فعالیت او در سینمای ایران در فلم تحسین شده «گاو» محصول سال 1348 ساخته «داریوش مهرجویی» کارگردان کهنه کار سینمای ایران بود.

وی سال 1359در اولین پروژه تلویزیونی بزرگ بعد از انقلاب ایران، یعنی سریال «هزار دستان» ساخته مرحوم «علی حاتمی» که چندی پیش از شبکه آی فیلم2 به نشر رسید بازی کرد. وی تا قبل از انقلاب فقط در 7 فلم سینمایی بازی کرده بود که از آن سال به بعد حضور جدی در سینما را دنبال کرد.

او همچنان سال 1380 در سریال «همسایه ها» که حمل سال گذشته از آی فیلم 2 به نشر رسید، ایفای نقش نموده بود.

«علی نصیریان» در سال 1381 در اولین دوره انتخاب چهره های ماندگار، به عنوان چهره ماندگار عرصه هنر معرفی شد و در سال 1384 نشان درجه یک فرهنگ و هنر را گرفت. 

او در سال 1386 یکی دیگر از شاهکارهایش را در سریال «میوه ممنوعه» به کارگردانی «حسن فتحی» به تصویر کشید.   

سریال های «هزاردستان»، «روشن تر از خاموشی»، «پرواز در حباب»، «تصمیم نهایی»، «شیخ بهایی» و «همسایه ها» با بازی آقای نصیریان از شبکه آی فیلم 2 به نشر رسیده است. 

بیشتر بخوانید: 

تماشای سریال «هزاردستان» 

تماشای سریال «میوه ممنوعه» 

تماشای سریال «روشن تر از خاموشی» 

تماشای سریال «پرواز در حباب» 

تماشای سریال «تصمیم نهایی» 

تماشای سریال «شیخ بهایی»   

تماشای سریال «همسایه ها» 

م ح / ح ح

نظر شما
ارسال نظر