نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2287
-
الف
+

معرفی فلم های ایرانی در رقابت جوایز «گلدن گلوب»

سینمای ایران با سه فلم در هفتاد و هشتمین دوره جوایز سینمایی «گلدن گلوب» رقابت خواهد کرد.

به گزارش آی فیلم 2، سینمای ایران با سه فلم در شاخه بهترین فلم خارجی زبان هفتاد و هشتمین دوره جوایز سینمایی «گلدن گلوب» رقابت خواهد کرد. 

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود فهرست فلم های ارسالی از سوی کشورها برای شرکت در شاخه بهترین فلم خارجی زبان هفتاد و هشتمین دوره گلدن گلوب را اعلام کرد و سه فلم «خورشید» ساخته «مجید مجیدی»، «دشت خاموش» از «احمد بهرامی» و «آن شب» به کارگردانی «کوروش اهری»، نماینده سینمای ایران در این دوره خواهند بود. 

آثار سینمایی برای واجد شرایط شناخته شدن برای رقابت در این شاخه از جوایز گلدن گلوب باید حداقل دارای ۵۱ درصد دیالوگ غیرانگلیسی باشند و آثار مستند و انیمیشن نیز بر خلاف جوایز اسکار، نمی توانند در این شاخه رقابت کنند. 

همچنین بر خلاف جوایز سینمایی اسکار، تعداد نمایندگان کشورها به یک فلم محدود نیست و کشورها می توانند بیش از یک فلم را به عنوان نماینده خود در این جوایز معرفی کنند. 

در سال روان ۱۳۸ فلم از ۷۷ کشور واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فلم خارجی (غیر انگلیسی زبان) جوایز گلدن گلوب شناخته شده اند که از میان آنها زنان در ۳۶ فلم کارگردانی یا کارگردانی مشترک را بر عهده داشته اند. 

فلم «خورشید» به کارگردانی «مجید مجیدی» که نماینده رسمی ایران در شاخه بهترین فلم بین المللی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار نیز است، اولین نمایش بین المللی خود را در بخش رقابتی هفتاد و هفتمین جشنواره فلم ونیز تجربه کرد و در نهایت «روح الله زمانی» بازیگر این فلم توانست جایزه مارچلو ماسترویانی ویژه بهترین بازیگران نوظهور جشنواره را از آن خود کند.

این فلم اخیرا نیز جایزه بهترین فلم هشتمین جشنواره «اجیال» دوحه در کشور قطر را به خود اختصاص داده است و کمپنی «Strand Releasing» حق نشر فلم «خورشید» را برای اکران در امریکا کسب کرده است. 

فلم «دشت خاموش» نیز در اولین نمایش جهانی خود در هفتاد و هفتمین جشنواره ونیز رونمایی شد و توانست جایزه بهترین فلم بخش افق های ونیز ۲۰۲۰ را کسب نماید.این فلم در جشنواره های «اکنون خاورمیانه» در فلورانس، «وایادولید» اسپانیا، توکیو، استکهلم و شب های سیاه تالین نیز حضور داشته است.

«آن شب» به کارگردانی «کوروش اهری» و تهیه‌کنندگی «محمد درمنش» اولین فلم مشترک ایران و امریکا پس از سال ١٩٧٩ است. این فلم در سی و نهمین دوره جشنواره فلم ترسناک «مولین دو ری» اسپانیا موفق به کسب سه جایزه بهترین کارگردانی، فلمنامه شد و شهاب حسینی نیز بهترین بازیگر مرد شده است. 

ایسنا نوشت: نامزدهای نهایی هفتاد و هشتمین دوره جوایز سینمایی گلدن گلوب روز سوم فبروری سال 2021 اعلام خواهد شد و قرار است مراسم اعطای جوایز نیز روز ۲۸ فبروری برگزار شود. 

بیشتر بخوانید:

«خورشید» مجید مجیدی راهی سینماهای امریکا شد

«مجید مجیدی» با کودکان کار به اسکار می رود

ع ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر