نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4261
-
الف
+

مروری بر آثار «محمدرضا علیمردانی» بازیگر سریال «مامور بدرقه»

در این گزارش با «محمدرضا علیمردانی» بازیگر سریال «مامور بدرقه» بیشتر آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، «محمدرضا علیمردانی» زاده ۱۱ جوزا(خرداد) ۱۳۵۵ هجری خورشیدی در تهران، صداپیشه، آوازخوان، مجری، استندآپ کمیدین و بازیگر اهل ایران است.

وی دارای مدرک لیسانس تیاتر، نمایش و بازیگری است و تاکنون به‌ عنوان دوبلور بسیاری از انیمیشن‌ها فعالیت داشته‌ است.

علیمردانی در سال ۱۳۷۰ بازیگری را به شکل آکادمیک آموخت و در سال ۱۳۷۴ رسماً وارد عرصهٔ تیاتر شد.

علیمردانی از بدو تولد دچار بیماری ارثی لارنژیت بوده و تا ۱۴ سالگی توان حرف زدن نداشته‌ است. خود او در این باره می‌گوید در حالیکه داکترها از درمان وی ناامید شده بودند، با مطالعه سرگذشت مشابه یک قاری مصری با یک درمان سنتی مصری آشنا می‌شود و بعد از یک ماه سکوت مطلق، درمان می‌شود.

محمدرضا علیمردانی از حدود سال 80 به صورت حرفوی وارد دنیای دوبله شد و با خواندن نریشن و صدای عروسک آهسته آهسته وارد حوزه صدا شد و به سمت و سوی دوبله رفت و یکی از موفق ترین و پرکارترین های این حوزه است.

وی در سال 1387 در سریال «مامور بدرقه» که هم اکنون از شبکه آی فیلم2 در حال نشر با «جواد رضویان» و «محسن تنابنده» هم بازی شد.

محمدرضا علیمردانی علاوه بر تجربه های متعدد در زمینه های گوناگون دنیای هنر، تجربه آوازخوانی را هم دارد و با خواندن تیتراژ سریال «انقلاب زیبا» در سال 93 در میان مردم به شهرت و محبوبیت بیشتری رسید و بیش از پیش شناخته شد.

وی بعد از چند سال بازیگری و صداپیشگی به سراغ آوازخوانی رفت و اولین آلبوم رسمی او باعنوان «به من فرار کن» در 5 سنبله(شهریور) 1398 منتشر شد.

علیمردانی در سال 1394 با شخصیت «بائو» در سریال «پایتخت4» حضور یافت و بیش از پیش شناخته شد.

وی در پیوند با نحوه انتخاب شدن برای این نقش گفت: تنابنده به من زنگ زد و گفت محمدرضا ما یک نقشی داریم که بازیگران معروفی کاندید بازی آن هستند اما من نمی‌دانم چرا دارم به تو فکر می‌کنم. اتفاقا هادی کاظمی هم به من گفت چرا به محمدرضا پیشنهاد نمی‌دهی و من تازه یادم افتاده که با هم در «مامور بدرقه» کار کرده بودیم. ما یک نقش تقریبا منفی و جدید داریم به نام بائو که به نظرم تو می‌توانی آن را بازی کنی.

«دیرین دیرین» یکی از معروف ترین کارهای کارنامه هنری محمدرضا علیمردانی می باشد که یک مجموعه انیمیشن در ژانر طنز است و اولین بار در نوروز سال 94 منتشر شد؛ محمدرضا علیمردانی به عنوان گوینده تمام شخصیت های این سریال در کنار تیم دیرین دیرین حضور دارد.

گفتنی است سریال «پایتخت4» با حضور «محمدرضا علیمردانی» از شبکه آی فیلم2 به نشر رسیده است و سریال «مامور بدرقه» هم اکنون از شبکه آی فیلم2 با نقش آفرینی وی در حال نشر می باشد.

تماشای آنلاین سریال «مامور بدرقه»

تماشای آنلاین سریال «پایتخت 4»

ع ا

نظر شما
ارسال نظر