نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2779
-
الف
+

«در پشت مرز» به نویسندگی «فاطمه خاوری» از افغانستان جایزه گرفت

داستان کوتاه «فاطمه خاوری» نویسنده افغانستانی، به عنوان اثر برتر جایزه بین‌المللی «فرشته» انتخاب شد.

به گزارش آی فیلم 2، ششمین دور جایزه بین‌المللی «فرشته» با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد و داستان کوتاه «فاطمه خاوری» نویسنده افغانستانی، به عنوان اثر برتر این جایزه انتخاب شد.

جایزه «فرشته» با هدف کشف و معرفی استعدادهای درخشان و ترویج فرهنگ کتابخوانی از یک سو و اشاعه و ترویج زبان فارسی از سوی دیگر، امسال با موضوع قرنطینه در دو بخش عکس و داستان برگزار شد.

در بخش داستان، «حسن محمودی»، «مهدی افروزمنش» و «کاوه فولادی‌نسب»، در مرحله نخست، به عنوان اعضای هیات انتخاب داستان به بررسی آثار رسیده پرداختند و در نهایت ۳۰ اثر راه یافته به مرحله نهایی از سوی هیات داوران متشکل از «ناهید طباطبایی»، «علی خدایی» و «عالیه عطایی» مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت داستان «در پشت مرز» نوشته فاطمه خاوری از کشور افغانستان، به ‌عنوان داستان برتر انتخاب شد.

همچنین «عصمت الطاف» با اثر «این جاده نقشه نیست» رتبه چهارم و «احمد انوشه» با داستان «یک سبد روزمرگی برای لعیا خانم» رتبه هشتم این مسابقات در بخش داستان کوتاه شدند.

عکس‌های منتخب در نمایشگاه‌هایی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و در بخش داستان نیز داستان‌های برگزیده در کتاب برگزیدگان منتشر خواهد شد.

شهرکتاب فرشته با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و حمایت از نویسندگان و هنرمندان مستعد، مسابقه «جایزه فرشته» را در حوزه داستان کوتاه در سال ۱۳۹۳ آغاز کرد. دوره اول این جایزه با موضوع دهه ۶۰ آغاز شد.

این جایزه همه ساله در ماه قوس(آذر) فراخوان خود را منتشر می‌کند و در ماه جوزا(خرداد) سال بعد مراسم اختتامیه آن همراه با بزرگداشت یک چهره فرهنگی-ادبی برگزار می‌شود.

ایرنا نوشت: جایزه فرشته پس از یک دوره تجربه چهارساله، از امسال به صورت بین‌المللی برگزار شد. این جایزه در این دوره با توجه به حضور جوانان علاقه‌مند به حوزه‌های داستان‌نویسی و عکس تصمیم دارد تا هفتمین دوره از این اتفاق هنری فرهنگی را با موضوع «جاده» برگزار کند.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر