نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
8560
-
الف
+

فرزانه نوابی: هنرمندان افغانستانی آیینه ملت خود هستند

«فرزانه نوابی» هنرپشه جوان اهل افغانستان در مصاحبه با آی فیلم2 از سختی های دوران بازیگری گفت.

«فرزانه نوابی» بازیگر سینما و تلویزیون در افغانستان که در فلم ها و سریال های مختلف حضور داشته و موفق به کسب جوایز متعدد شده در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار آی فیلم2 در کابل از سختی هایی که برای ورود به این حرفه پشت سر گذاشته گفت.

هنرپیشه جوان افغانستان با اشاره به اینکه از 7 سالگی قدم به عرصه بازیگری و موسیقی گذاشته، اظهار داشت: زمانی که من این حرفه را آغاز کردم اصلا گفتن این که من هنرپیشه هستم برایشان یک تصور عجیب و حتی خنده آور بود اما امروز وقتی مردم همراه من عکس می اندازند برایم افتخار است و این می تواند یک اقدام تابو شکنانه باشد.

بانو نوابی ادامه داد: تمام زن های افغانستانی که امروز در عرصه هنر مصروف به فعالیت هستند در تلاش هستند تا آیینه ملت خود باشند و به جهانیان نشان دهند که افغانستان نیز قصه و روایت دارد و درواقع آن ها دوشادوش ملت رنج دیده شان زبان آن هایی هستند که نمی توانند حرفهایشان را با جسارت بیان کنند.

«فرزانه نوابی» از هفت سالگی و با اصرار پدر و مادرش روی به هنر سینما آورد و سپس خودش نیز علاقه‌مند بازیگری در سینما شد.

وی کارهای خود را از چند برنامه‌ی کودک آغاز شد، که کمتر به چشم می آمد، مثل «باغچه سم‌سم» و سپس سریال «بهشت خاموش» که در آن ها شناخته شده نبود اما اولین کاری که رسماً تغیراتی در زندگی وی ایجاد کرد «مینه‌ی سرگردان» بود، این فلم داستان دختری ۱۲ ساله را روایت می کرد که پدری معتاد دارد، نان آور خانه است و او نگهبان پدرکلان مریض‌اش است.

فلم مینه یک فلم فیستیوالی بود که بانو فرزانه را به سطح بین‌المللی معرفی کرد و پس از این فلم به برخی از کشورها دعوت شد.

فلم «مینه‌ سرگردان» با بازیگری فرزانه نوابی در نقش شخصیت مرکزی، به کارگردانی «یوسف بره‌کی» بارها در سینماهای جهان به نمایش گذاشته شد و موفق به دریافت جوایز متعددی در جشنواره‌های متفاوت شده است.

«فرزانه نوابی»: جشنواره های فلم هویت هنر را به نمایش می گذارند

نظر شما
ارسال نظر
نجیب هوشمند

موفق باشی هموطن عزیز