نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2375
-
الف
+

«سید افشین هاشمی» : امکان سفر به افغانستان برای هر هنرمندی یک اتفاق ویژه محسوب می شود

«سید افشین هاشمی» در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار آی فیلم2 از حضورش در ششمین جشنواره فلم زنان هرات گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «سید افشین هاشمی» کارگردان فلم «خداحافظ دختر شیرازی» با حضور در ششمین «جشنواره فلم زنان هرات» از افق های روشن سینمای افغانستان سخن گفت.

«سید افشین هاشمی» که با فلم «خداحافظ دختر شیرازی» در ششمین جشنواره فلم زنان هرات حضور یافته، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار آی فیلم2 در کابل، اظهار داشت: امکان سفر به افغانستان برای هر هنرمندی که به موضوعات کهن علاقه مند باشد یک اتفاق ویژه محسوب می شود، وقتی که قرار شد فلم من در این جشنواره به نمایش گذاشته شود و دعوت شدم، بدون تردید هماهنگی ها را انجام دادم تا شهر کابل و افغانستان را ببینم.

وی در ارتباط با پیامدهای جنگ و تاثیر آن بر روی سینمای افغانستان اظهار داشت: در مورد تاثیر جنگ این را بگویم که سینماگران افغانستان باید خودشان عوامل را تحلیل و بررسی کنند و پیشینه ارزشمند دو کشور باعث شده که سینماگران ایرانی در این جشنواره ها حضور داشته باشند.

آقای هاشمی در خصوص بهره مندی سینماگران افغانستان از تجربه های مفید کارگردان ها و بازیگران ایرانی خاطرنشان کرد: اولین چیز همین تعامل ها با یکدیگر است و اتفاقی که برای سینمای ایران افتاد این بود که جشنواره ها باعث ارتباط بیشتر با سایر سینماگران جهان شد . به طور مثال جشنواره فجر موجب شد تا فرم ها و شیوه های اجرایی جدید به سینمای ایران ورود کند.

وی ادامه داد: فکر می کنم در افغانستان هم می تواند همین عوامل موثر باشد، یعنی برگزاری جشنواره ها و نشست ها موجب شود تا ارتباط بیشتر با سایر سینماگران جهان فراهم شود و با وجود فضای مجازی و امکانات انترنت این ارتباط سریع تر و کوتاه تر شود.

کارگردان فلم «گلچهره» در ارتباط با همکاری های آینده سینماگران ایرانی در افغانستان گفت: در همین روزهایی که ناامنی در کابل برقرار است با اشتیاق به کابل آمدم و می دانم افراد بسیاری هستند که تمایل دارند مثل من این تجربه تازه را از سر بگذرانند و کابل و شهرهای دیگر افغانستان را ببینند.

«سیدافشین هاشمی‌» زاده 20 میزان(مهر) ۱۳۵۴ هجری خورشیدی در تهران، کارگردان، فلمنامه‌نویس، بازیگر سینما، تیاتر، تلویزیون و نوازنده اهل ایران است.

وی فارغ التحصیل ماستری رشته کارگردانی از دانشکده هنر دانشگاه تهران می‌باشد.

شروع فعالیت سینمایی افشین هاشمی در سال 1383 با بازی در فلم «خیلی دور خیلی نزدیک» ساخته «رضا میرکریمی» بود. هاشمی یکی از بازیگران حرفوی عصر حاضر در عرصه نمایش است و در نمایش نامه های بسیاری ایفای نقش کرده است.

فلم «صدای آهسته» ساخته وی توانست در جشنواره جهانی فلم «ایندیپندنت» در چهار بخش بهترین فلم ، بهترین تصویربرداری ، بهترین جلوه های بصری و بهترین فلم آوانگارد موفق به کسب مدال طلا شود.

همچنین وی در فلم «گلچهره» نقش افغانستانی را بر عهده داشت که جوایز متعددی را کسب نموده است.

گفتنی است ششمین جشنواره بین‌المللی فلم زنان هرات که از 26 عقرب(آبان) در کابل آغاز به کارکرده، میزبان بیش از سه هزار و ۵۰۰ فلم از ۱۲۲ کشور جهان در دو بخش رقابتی «سینمای جهان» موضوع آزاد و «سینمای زنان» متمرکز به مسایل زنان می باشد.

بیشتر بخوانید:

رقابت ۳۰۰ فلم از ۱۲۲ کشور جهان در جشنواره فلم زنان هرات

«نرگس آبیار» در جمع هیئت داوران جشنواره فلم هرات قرار گرفت 

ششمین جشنواره فلم زنان هرات؛نمایش 20 فلم داخلی و خارجی

ع ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر