نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3115
-
الف
+

نمایش  ۵۵ فلم از سینماگران افغانستان در جشنواره «لاجورد»

برای نخستین‌ بار جشنواره‌ ملی فلم افغانستان با عنوان «لاجورد» در کابل برگزار می شود.

به گزارش آی فیلم2، قرار است برای نخستین‌ بار جشنواره‌ ملی فلم با عنوان «لاجورد» در کابل برگزار شود.

این جشنواره به حمایت دولت از اول تا دهم ماه قوس(آذر) سال روان برگزار شده و در آن ده‌ها فلم از سینماگران افغانستان به نمایش گذاشته شده و برای بهترین‌هایی که از سوی داوران مسابقه گزینش می‌شوند، تندیس لاجورد اهدا می شود.

به گفته «سهیلا اکبری»، از مسئولان برگزاری این جشنواره، این نخستین جشنواره‌ فلم ملی افغانستان است که به حمایت دولت برگزار می‌شود.

بانو اکبری تصریح کرد ۵۵ فلم از سینماگران افغانستان به نمایش گذاشته می‌شود که دارای ژانرهای داستانی، مستند و انیمیشن است و در بخش‌های داستان بلند، کوتاه، مستند بلند و کوتاه و انیمیشن به نمایش و به رقابت گذاشته می‌شوند.

وی عنوان کرد که این فلم‌ها در سه‌بخش رقابت، جانبی و تکمیلی به نمایش گذاشته می‌شوند؛ در بخش نخست، فلم‌های ساخت هنرمندان افغانستان به رقابت گذاشته می‌شود و پس از گزینش هیأت داوران، به بهترین‌ها جایزه‌ «تندیس لاجورد» اهدا می‌شود.

بانو اکبری افزود که در بخش تکمیلی، فلم‌هایی که توسط هنرمندان کشورهای دیگر ساخته شده اما موضوعات آن مرتبط به افغانستان است، نمایش داده می شود و شامل رقابت نمی‌شوند.

روزنامه هشت صبح نوشت: «مریم جهان‌بین»، مسئول برگزاری جشنواره‌ لاجورد نیز اظهار داشت که پیش از این، جشنواره‌های دیگر نیز در سطح کشور برگزار شده، اما جشنواره‌ لاجورد به حمایت دولت و با هم‌کاری برخی از رسانه‌های مطرح افغانستان در کابل راه‌اندازی خواهد شد.

ع ا 

نظر شما
ارسال نظر