نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2430
-
الف
+

کانادا، جاپان و آلمان نمایندگان خود را در اسکار 2021 اعلام کردند

در حالی که کشورهای کانادا، جاپان و آلمان فلم منتخب خود را در اسکار 2021 اعلام کرده اند، نماینده ایران در این رویداد هنوز مشخص نیست.

به گزارش آی فیلم 2، در حالی که بر اساس قوانین مراسم اسکار در سال روان، تمام کشورها حداکثر تا تاریخ ۱۱ قوس(آذر) فرصت دارند تا فلم منتخب خود را به آکادمی اسکار معرفی کنند، ایران تاکنون فلم منتخب خود را اعلام نکرده است.

بر همین اساس، از بین فلم‌های «خورشید»، «شنای پروانه» و «درخت گردو» که بیشترین چانس را برای حضور در آکادمی اسکار دارند، تاکنون هیچ یک انتخاب نشده اند.   

در همین حال، کانادا «پسر بامزه»، جاپان «مادران حقیقی» و آلمان «و فردا تمام جهان» را برای رقابت در بخش فلم بلند بین‌المللی اسکار ۲۰۲۱ معرفی کردند. 

داستان «پسر بامزه» ساخته «دیپا میهتا» در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ در سریلانکا می‌گذرد و روایتگر زندگی پسر نوجوانی به نام آرجی از کودکی تا بزرگسالی است.

«براندون اینگرام»، «نیمی هاراسگاما»، «علی کاظمی» و «آگام دارشی» بازیگران این فلم هستند که قرار است از ۴ دسمبر در کانادا اکران شود.

همچین به نوشته ورایتی، جاپان فلم «مادران حقیقی» ساخته «نائومی کاواسه» را برای رقابت در بخش بهترین فلم بین‌المللی اسکار نود و سوم برگزیده است.

این فلم که با اقتباس از رمان «تسوجی‌مورا میوکی» ساخته شده با تمرکز بر زوجی با بازی «ناگاساکو هیومی» و «اویا آزاتا» شکل گرفته است. این زوج یک طفل را به فرزندی می‌پذیرند و سال‌ها بعد، با مادر بچه روبرو می‌شوند که می‌خواهد فرزندش را پس بگیرد. 

این فلم که در سال روان در جشنواره تورنتو برای نخستین بار به نمایش درآمد و از ۲۳ اکتوبر در جاپان روی پرده سینماها رفت.

پیش از این کشورهای دیگری نیز نمایندگان خود را معرفی کرده‌اند که آلبانی با درامی با عنوان «درِباز» ساخته فلورنس پایاس، کرواسی با «فوق برنامه» ساخته ایوان گوران-ویتِس، فلسطین با «غزه عشق من» ساخته طرزان و عرب ناصر، پاناما با «هدف مشروع» ساخته لوییس فرانکو برانتلی و لوییس پاچِکو، کره جنوبی با «مردی که کنار ایستاده است» ساخته وو مین-هو و رومانی با فیلم مستند «گروهی» ساخته الکساندر ناناو از جمله آنها هستند.

در اروپا نیز هیاتی مستقل و ۹ نفری از نمایندگان سینمای آلمان از میان ۱۰ فلم برگزیده، «و فردا تمام جهان» به کارگردانی «جولیا فن هاینتس» را راهی اسکار 2021 نمود.

«فن هاینتس» نخستین فلمساز زن سینمای آلمان پس از «مارگارت فن تروتا» از سال ۲۰۰۳ بود که توانست وارد بخش مسابقه رسمی جشنواره فلم ونیز شود.

گفتنی است که، لست ابتدایی ۱۰ فلم برگزیده اسکار بهترین فلم بین‌المللی، روز ۹ فبروری و پنج نامزد نهایی این بخش ۱۵ مارچ اعلام می‌شود.  

م ح

نظر شما
ارسال نظر