نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6997
-
الف
+

«اسماعیل سلطانیان»: بازی در «وضعیت سفید» را بدون خواندن فلمنامه قبول کردم

«اسماعیل سلطانیان» از علت حضور کمرنگش در حرفه بازیگری گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «اسماعیل سلطانیان» بازیگر، کارگردان و فلمنامه نویس سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان شبکه آی فیلم 2 اکنون شاهد بازی وی در سریال «وضعیت سفید» هستند، از تجربه بازی در این سریال و حضور کمرنگش در حرفه بازیگری سخن گفت.

«اسماعیل سلطانیان» درباره بازنشر سریال «وضعیت سفید» از شبکه آی فیلم 2 گفت: وقتی آثارمان را از تلویزیون می‌بینیم انرژی می‌گیریم. یادِ خاطرات‌مان می‌افتیم و حسرت می‌خوریم چرا امروز این فضا برای کار کردن ما فراهم نمی‌شود.

وی ادامه داد: هیچ‌وقت حسرت نخوردم چرا این نقش را من بازی نکردم، چون همه نقش‌ها و اتفاقات خوبی که بوده، قسمتم شده است. امروز تنها گلایه و ناراحتی ام از این است که چرا بیکارم و پیشکسوتان خانه‌نشین شده‌اند؟

بازیگر نقش «بهرام» در سریال «وضعیت سفید» گفت: بازی در این سریال را بدون خواندن فلمنامه پذیرفتم چرا که می خواسته شانس همکاری دوباره با «حمید نعمت الله» را به دست بیاورم.

وی درباره نقش خود در این سریال افزود: نقش «بهرام» بسیار شبیه شخصیت واقعی خودم است و به خوبی توانستم با آن ارتباط برقرار کنم. سریال «وضعیت سفید» یکی از نقاط عطف در کارنامه کاری من است.

«اسماعیل سلطانیان» در ادامه با ابراز گلایه مندی به تسنیم گفت: جوانی‌مان را پای بازیگری گذاشتیم. شاید وقتی صدایم را بشنوید بگویید حتماً بیمار است اما به محضِ اینکه مقابل کمره قرار بگیرم دوباره همان اسماعیل سلطانیان سریال‌ها و فلم ‌ها می‌شوم. کار است که انگیزه ما را برمی‌گرداند و حال‌مان را خوب می‌کند.

او تأکید کرد: تمام نقش‌هایی که بازی کرده‌ام را دوست دارم و هیچ‌وقت حسرتِ نقش خاصی را نخورده‌ام. انتظار دارم کار باشد و به ما توجه کنند. این بیکاری است که ما را افسرده کرده و اگر میدان کار برای ما فراهم شود حتماً از این حالت خارج خواهیم شد.

سلطانیان در پیوند با همین موضوع افزود: همیشه دغدغه تعالی فرهنگ و هنر جامعه‌مان را داشته‌ام و امیدوارم نسل جدید هم بتوانند اتفاقات خوبی را برای ساحتِ مقدس فرهنگ، ادب و هنر ایرانی اسلامی فراهم آورند.

«اسماعیل سلطانیان» در سال ۱۳۳۳ خورشیدی در کرمانشاه متولد شد. وی فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تیاتر می‌باشد.

او فعالیت هنری را از سال ۱۳۴۹ با تیاتر به عنوان نویسنده، بازیگر و کارگردان آغاز کرد. در سال ۱۳۵۰ دو فلمنامه نوشت که تصویب شد ولی نتوانست بسازد. در سال ۱۳۵۷ به تهران آمد و در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی مصروف به کار شد و مدرس چند کلاس بازیگری و کارگردانی نیز بود.

فعالیت در سینما را از سال ۱۳۶۴ با بازی در فلم «شکار شکارچی» آغاز کرد.

«یوسف پیامبر»، «رستگاران»، «ستایش»، «مرد هزار چهره» و «معراجی‌ها» از جمله سریال هایی است که «اسماعیل سلطانیان» در آن ایفای نقش کرده است. 

گفتنی است که سریال «وضعیت سفید» هر روز ساعت 20 به وقت تهران ،21 به وقت کابل و 21:30 به وقت دوشنبه از شبکه جهانی آی فیلم 2 نشر می شود.

م ح

نظر شما
ارسال نظر