نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4128
-
الف
+

مروری بر کارنامه هنری «افسانه بایگان» بازیگر سریال «روز حسرت»

در این گزارش با «افسانه بایگان» بازیگر نامدار سینما و تلویزیون ایران بیشتر آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم 2، «افسانه بایگان» زاده 26 جدی(دی) ۱۳۴۰ هجری خورشیدی در تهران، بازیگر تیاتر، سینما و تلویزیون اهل ایران است.

افسانه بایگان حضور مقابل کمره را از سال ۱۳۵۱ با فلم کوتاه «بوق» تجربه کرد. وی فعالیت حرفوی خود را با سریال تلویزیونی «سربداران» به کارگردانی «محمدعلی نجفی» و همچنین بازی در سینما را از سال ۱۳۶۴ با فلم «گمشده» به کارگردانی «مهدی صباغ زاده» آغاز کرد.

 وی بعد از حضور در فلم گمشده به یکی از پرکارترین بازیگران زن سینمای ایران در دهه 60 تبدیل شد و تا اوایل دهه در هیچ سریال تلویزیونی حضور نداشت تا اینکه در سال 1374 با سریال «تنهاترین سردار» به کارگردانی «مهدی فخیم‌زاده» به تلویزیون بازگشت.

در سال 1375 در سریال «سرنخ» به صورت بازیگر مهمان، همراه «جهانبخش سلطانی» هم بازی شد.

افسانه بایگان تا اوایل دهه 80 در سریال های متعدد نقش آفرینی نمود و در پنجمین تجربه همکاری خود با «سیروس مقدم» در سریال «روز حسرت»، یکی از سریال های ماورایی حضور یافت.

وی درباره دليل حضورش در اين سريال و پذيرفتن اين نقش این چنین گفته است: من به موضوع جهانی كه پس از اين جهان ظاهر برای ما وجود دارد علاقه دارم و اين مساله‌ای است كه حداقل ما بخش مرگ آن را به چشم خود می‌بينيم، هرچند كه به خيلی از زوايای آن دسترسی نداريم.

سریال تلویزیونی «وضعیت سفید» به کارگردانی «حمید نعمت الله» که هم اکنون از شبکه آی فیلم2 در حال نشر است، آخرین سریال وی در دهه 80 می باشد. بایگان در این سریال نقش «محترم» را بر عهده دارد.

افسانه بایگان، در سریال های دیگری چون «سوپر استار» (1387)، «پیامک از دیار باقی» (1386)، «راه طولانی» (1390)، «پریا» (1395) و «روزهای بی قراری» (1397) و فلمهایی نظیر «تشکیلات» (1365)، «مریم و میتیل» (1371)، «مرد عوضی» (1377)، «زن‌ها شگفت‌انگیزند» (1389)، «زمهریر» (1388)، «آدم‌کش» (1389)، و «خبر خاصی نیست» (۱۳۹۳) به نقش‌آفرینی پرداخته‌ است.



از افتخارات این هنرمند می‌توان به دریافت دیپلوم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن برای فلم «خواهران غریب» (1374) و نامزدی دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فلم های «دو فیلم با یک بلیط» (1369) و «کافه ستاره» (1383) از جشنواره فلم فجر اشاره کرد.

گفتنی است سریال «وضعیت سفید» با نقش آفرینی افسانه بایگان هم اکنون از شبکه آی فیلم2 در حال نشر است و فلم های «تشکیلات» و «دو فیلم با یک بلیط» و همچنین سریال های «شوق پرواز»، «گمشدگان» و «روز حسرت» با حضور وی از این شبکه به نشر رسیده است.

از افسانه بایگان بیشتر ببینید:

تماشای آنلاین فلم «تشکیلات»

تماشای آنلاین فلم «دو فیلم با یک بلیط»

تماشای آنلاین سریال «وضعیت سفید»

تماشای آنلاین سریال «روز حسرت»

تماشای آنلاین سریال «گمشدگان»

تماشای آنلاین سریال «شوق پرواز»

تماشای آنلاین سریال «سر نخ»

ع ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر