نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2793
-
الف
+

اختصاصی؛ «فریبا متخصص» با یک نقش مادرانه جدید به تلویزیون بازمی گردد

خبرنگار آی فیلم2 به بهانه نشر سریال «به کجا چنین شتابان» گپ و گفتی صمیمانه با وی داشته است.

«فریبا متخصص» بازیگر  شناخته شده سینما و تلویزیون ایران می باشد که بینندگان آی فیلم2 با خیلی از سریال هایش خاطره دارند و بیشتر وی را در نقش مادری دلسوز برای جوانان دیده اند.

بانو متخصص در سال 1363 با سریال «طالب» وارد قاب تلویزیون شد و در سال 1368 با فلم «شنگول و منگول» وارد سینما شد.

نقش به‌یادماندنی‌اش در كنار عبدالرضا اكبری در مجموعه «تولدی دیگر» هنوز هم در خاطر مخاطبان مانده است و با حضور در «به كجا چنین شتابان» بار دیگر فعالیتش در عرصه مجموعه‌های نمایشی صدا و سیمای ایران را پررنگ كرد.

علاوه بر دریافت جوایز متعدد بازیگری در زمینه های گوناگون، تاکنون بیش از 9 جایزه داخلی و بین المللی را نیز به خاطر فعالیت های رادیویی اش دریافت کرده است.

از مهم ترین فلم و سریال های او می‌توان به زمانه، ملکوت، سایه تنهایی، به دنیا بگویید بایستد، آوای فاخته، سیب سرخ حوا، روزی که خواستگار آمد و ماه‌پیشونی اشاره کرد.

به بهانه نشر سریال «به کجا چنین شتابان» از آی فیلم2، گپ و گفتی صمیمانه با این هنرمند پرآوازه ایرانی داشته ایم که در ادامه می خوانید:

آی فیلم2: شما در بیشتر آثاری که حضور یافتید نقش یک مادر دلسوز را ایفا نمودید، کمی درباره مادرانه هایی که بازی کردید و حس و حالتان هنگام ایفای این نوع کرکترها به ما بگویید.

فریبا متخصص : ابتدا سلام عرض می کنم خدمت هم زبانان خودم در افغانستان و تاجیکستان و بعد اینکه هر مادری سعی می کند از اولادش حمایت و مراقبت کند. به عبارتی یک مادر در عین حال که دلسوز و دل رحم است می تواند بسیار جدی و سخت گیر باشد. البته این جدی بودن به این دلیل است که می خواهد اولادش خوشبخت شوند. همه مادران دنیا وقتی گپ از سرنوشت اولادش در میان باشد می توانند از تمام منافع ، آرزوها و غیر آن چشم پوشی کنند.

آی فیلم2: چندی پیش سریال «تولدی دیگر» از آی فیلم 2 بازنشر شد که باز هم ایفاگر نقش یک مادر بودید لیکن مادری که در این سریال گواه آن بودیم متفاوت از مادری است که به فکر اولادهای خود است، در تولدی دیگر مادر سریال فقط به خودش فکر می کند و دغدغه اش در ابتدای این سریال اولادهایش نیست، اما بعد از آن اتفاقاتی می افتد که متحول می شود؛ این نقش با دیگر نقش های شما که همیشه با چهره ای دلسوز می دیدیم، متفاوت است، کمی درباره این نقش تان بگویید:

فریبا متخصص: مادر سریال «تولدی دیگر» زنی متفاوت بود، حس مادری را نمی توانید هیچ وقت نادیده بگیرید هر مادری به یک نوع حس درونی نهفته دارد. اما در زندگی اوقاتی پیش می آید که آن قدر فشارهای زندگی و اطرافیان زیاد می شود که شرایط برای توغیر قابل تحمل خواهد بود.

شما شاهد بودید که مادرشوهر نقش من در سریال «تولدی دیگر» چه به روزگار من می آورد و از طرف دیگر شوهر هم آزار می داد . در واقع می خواهم بگویم آن زن، مادر بدی نبود و بچه هایش را عاشقانه دوست می داشت . به همین دلیل پس از سوختن چهره اش در حادثه وحشتناک ترافیکی با چهره ای جدید به سراغ اولادهایش می رود و مخفیانه ، ناشناس و از راه دور آن ها را نظاره گر است.

 حتی به جایی می رسد که راضی می شود به حیث خدمتکار در آن خانه حضور یابد. پس می بینید «فروغ» مادری نبود که هیچ حس مادری نداشته باشد بلکه این حس در مقطعی کمرنگ شده بود و دلیلش هم همانطور که گفتم فشارهایی بود که اطرافیان بر وی وارد می کردند . برای آدمی گاهی اوقات در زندگی شرایطی پیش می آید که خودش را هم فراموش می کند چه رسد به اطرافیانش.

آی فیلم2: ما مدتی پیش سریال «به کجا چنین شتابان» را نشر کردیم؛ در این سریال شما نقش مادری را بازی کردید که تا جایی با فرزندش همراه می شود و به او در رسیدن به اهدافش کمک می کند اما پس از آن که متوجه می شود پسرش برای رسیدن به این اهداف از ارزش ها عدول می کند، مقابل وی می ایستد، البته در آخرین قسمت سریال شاهد بودیم که یونس با شما تماس می گیرد و باز هم ما شاهد عشقی مادرانه از سوی شما هستیم:

فریبا متخصص: من تمام مادرانه هایی را که بازی کردم کوشش کردم متفاوت باشند؛ مادری که شما در «زمانه» می بینید یا مادری که در «به کجا چنین شتابان» یا «تولدی دیگر» و حتی «شهرزاد» می بینید متفاوت از هم هستند؛ هر مادری در برابر اتفاقات زندگی اش یک نوع واکنش نشان می دهد، یک مادر گذران می کند، یک مادر خشن است، یک مادر فرزندش را نفرین می کند با این وجود همه این ها، مادر هستند و زمانی که بچه اش در چاه مشکلات می افتد محال است دستش را نگیرد.

آی فیلم2: نقشی بوده که تاحال دوست داشته باشید، بازی کنید ولی فرصتش فراهم نشده باشد؟

فریبا متخصص: اری بسیار نقش ها بوده که من مصروف کار دیگری بودم و نتوانستم آن را بازی کنم و بعدها افسوس آن را خوردم. اما زیادتر نقش هایی را دوست دارم بازی کنم که چالش داشته باشد، من تمام مادرانه هایی را که تاکنون بازی کرده ام سعی نمودم متفاوت از دیگری باشد تا بیننده از تکرار نقش آزار نبیند و برای این کار از مادرانی که در اطرافم هستند کمک و الگو می گیرم

آی فیلم2: آخرین فعالیت هایتان در سینما و تلویزیون؟

فریبا متخصص: در سریالی تحت نام «گلدخت» بازی کردم که داستان آن مربوط به 80 سال پیش می باشد؛ من در این سریال ایفاگر نقش یک زن قاجاری 80 ساله به نام «گلدخت» هستم که باز هم کرکتر یک مادر است، مادری که دنبال خواسته اولادش می رود، مسائلی برای فرزندش پیش می آید و برای آن مبارزه می کند.

کار دیگری هم با اقای خاوری داشتم به نام «شرم» که فکر می کنم در آینده نزدیک به نشر می رسد .

آی فیلم2: به عنوان آخرین سوال، برای بینندگان آی فیلم2 و هوادارانتان در افغانستان و تاجیکستان چه پیامی دارید:

فریبا متخصص: من این افتخار را داشتم که با دو تن از بازیگران تاجیکستانی در سریال در چشم باد بازی کردم و در سریال شرم هم یک بازیگر افغانستانی با ما همکاری می کند. امیدوارم با هم زبانان افغانستانی و تاجیکستانی همکاری بیشتری داشته باشیم.

من از بینندگان عزیز افغانستانی و تاجیکستانی تشکر می کنم از اینکه سریال های ما را می بینند و این همه محبت به ما دارند، خداوند به ایشان سلامتی عنایت کند و آرزو می کنم کرونا ریشه کن شود تا همه بتوانیم به زندگی عادی مان بازگردیم.

مصاحبه کننده: فاطمه اکبری 

نظر شما
ارسال نظر